درمان خطوط اخم و خنده تاثیر بسیار زیادی در افزایش شادابی و جوانی پوست دارد و به همین دلیل بسیاری از خانم ها و آقایان به دنبال روش های ایمن و موثر برای رفع این خطوط هستند. امروزه از تکنیک های مختلفی مانند تزریق بوتاکس ، ژل و غیره برای رفع خطوط اخم و خنده استفاده می شود که در ادامه مطالب به صورت کامل درباره آن ها توضیح داده ایم ، جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

روش های رفع خطوط اخم و خنده عبارت اند از :

1 . تزریق بوتاکس :

یکی از روش های ایمن و موثر رفع خطوط اخم و خنده تزریق بوتاکس است. در این روش که تحت بیحسی موضعی انجام می شود پزشک مواد بوتاکس را با استفاده از سرنگ های بسیار ظریف و مخصوص به نواحی مورد نظر تزریق می کند. این مواد با فلج کردن ماهیچه های اطراف باعث از بین رفتن خطوط به صورت موقت می شود.

شما می توانید نتایج را بلافاصله پس از تزریق مشاهده کنید اما نتیجه نهایی پس از 1 الی 3 روز مشخص می شود. همچنین مدت زمان ماندگاری این روش حدود 6 ماه است که این زمان در صورت انجام چند تزریق افزایش می یابد.

درمان خطوط اخم و خنده
درمان خطوط اخم و خنده

2 . تزریق ژل :

یکی دیگر از روش های درمان خطوط اخم و خنده استفاده از فیلر و پرکننده ها مانند ژل می باشد. نحوه تزریق ژل نیز دقیقا مانند بوتاکس می باشد با این تفاوت که در این روش به جای بوتاکس از ژل های مختلف استفاده می شود که معروف ترین آن ژل اسید هیالورونیک نام دارد.

امروزه سه نوع ژل موقت ، نیمه دائمی و دائمی در بازار موجود می باشد. ژل های موقت حدود 6 ماه ، ژل های نیمه دائمی بین 1 الی 2 سال و ژل های دائمی بیش از 2 سال ماندگاری دارند. ژل های دائمی پس از مدتی باعث ایجاد عفونت درون بدن می شوند بنابراین استفاده از آن ها به هیچ عنوان توصیه نمی شود.

رفع خطوط اخم و خنده
رفع خطوط اخم و خنده

استفاده از روش های تزریق ژل و بوتاکس چه مزایایی به همراه دارد؟

1 . عوارض استفاده از بیهوشی ، برش و بخیه را به همراه ندارد.

2 . مراحل درمان در کمتر از 30 دقیقه و ر یک جلسه انجام می شود.

3 . بیمار بلافاصله پس از درمان می تواند به انجام کارهای روزانه خود بپردازد.

4 . تنها برخی عوارض جانبی مانند تورم ، التهاب و قرمزی مشاهده خواهد شد و هیچ خطری سلامت فرد را تهدید نمی کند.

5 . درمان خطوط اخم و خنده با این روش ها هزینه مناسبی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *