روش های نوین جراحی بینی ، تکنیک های جدید عمل بینی

روش های نوین جراحی بینی با کم کردن عوارض جراحی طرفداران زیادی پیدا کردند .

تکنیک باز و بسته در انواع روش های جراحی بینی دیده می‌شوند . متخصصین با توجه به پیشرفت علم امروزه از روش‌های جراحی زیبایی مدرن بیشتر استفاده می‌نمایند .

انواع تکنیک های جدید عمل بینی

جراحی زیبایی بینی که نام تخصصی آن رینوپلاستی است ، به روش‌های مختلفی انجام می‌گردد و روز به روز نیز در حال توسعه و پیشرفت می‌باشد .

تکنیک‌ جراحی بینی بسته و باز از انواع روش‌های جراحی بینی محسوب می‌شوند . جراحی بینی بازیگران مشهور ایرانی و خارجی نیز در برخی موارد از  این دسته از روش‌ ها استفاده می کند .

تفاوت تکنیک های جراحی بینی باز و بسته در جراحی زیبایی چیست و چه تفاوت هایی با یکدیگر دارند ؟

طرفداران روش باز به مراتب از روش بسته بیشتر بوده و این به دلیل دقت و مانور بیشتر جراح روی استخوان و غضروف بینی می‌باشد .

البته نباید فراموش کرد که در جراحی بینی به روش بسته برشی در بخش کلوملا (غضروفی که در بین دو حفره بینی قرارگرفته است) ایجاد نمی‌شود تا متخصص بتواند دید وسیع‌تری نسبت به اجزای بینی داشته باشید .

مدت زمان انجام جراحی بینی در تکنیک بسته تقریباً پانزده دقیقه از روش باز کمتر است . به دلیل برش نخوردن کلوملا این امکان نیز فراهم نخواهد شد که تمامی پوست بینی برای انجام جراحی جا به جا شود و در نتیجه هیچ نوع برشی روی پوست بینی ایجاد نخواهد شد .

در روش بسته ، میزان ورم نوک بینی به‌ مراتب کمتر از روش باز است .

تکنیک های جدید عمل بینی
تکنیک های جدید عمل بینی

روش‌های جراحی بینی مدرن

امروزه روشهای جراحی بینی  مختلفی برای ترمیم بینی های گوشتی و همچنین استخوانی وجود دارد که به‌ مراتب از بسیاری از روشهای قدیمی علمی و مدرن تر می‌باشند.

در روشهای جراحی بینی به سبک مدرن متخصص زیبایی در این شاخه تمامی سعی خود را می‌کند که از بینی هیچ غضروف و یا استخوانی کاسته نشود و تا حد امکان برای بهبود وضعیت ظاهری به این بخش از صورت مواردی نیز اضافه شود .

برای مفهوم بیشتر این موضوع باید اینگونه بیان کنیم که در روش‌ های جراحی رینوپلاستی متخصص جراحی بینی تمامی تلاش خود را می‌کند که از بافت های بخش های بینی در قسمتهای مختلف آنکه به این بافت ها نیاز است، استفاده نماید . درواقع بدون هیچ بافت مصنوعی به ترمیم بینی متقاضی اقدام می‌کند .

در بعضی از موارد در روش های جراحی بینی به سبک مدرن تلاش پزشک به استفاده از بافت های دیگر نقاط بدن برای پیوند زدن به بافت بینی می‌باشد . در واقع متخصص با تغییر شکل دادن بافت ، بینی را کوچک و یا بزرگ نموده و به آن حالت و ساختار مناسبی می‌بخشد . در واقع مهم‌ترین بخش در روش های جراحی بینی مدرن  تغییر شکل دادن بینی بدون خارج کردن بافت‌های اضافی از آن است .

روش‌های جراحی زیبایی بینی سنتی

در روش های جراحی زیبایی به سبک قدیمی اغلب برای کوچک کردن بینی بافت های بسیاری از آن خارج می‌شد . این نوع سبک در جراحی زیبایی بینی هم چنان توسط بسیاری از جراحان پلاستیک در حال انجام شدن است و اغلب در ظرف شیشه‌ای بافت های جداشده از بینی را به بیمار داده و توصیه می‌کنند در مواقع ضروری برای جراحی های احتمالی بعدی این بافت را نگهداری نمایند ؛ اما معایب این روش‌ها تنها به این موارد خلاصه نمی‌شود .

روش های نوین جراحی بینی
روش های نوین جراحی بینی

معایب روش های سنتی جراحی بینی

  • با برداشتن بافت‌های بینی برای کوچک کردن آن به مرور زمان و در دوران میان‌سالی پوست بینی حالت چروکیده و افتاده به خود خواهد دید و این به دلیل خارج کردن بیش از حد بافت بینی می‌باشد .
  • در این روش‌ها اغلب مراجعه کنندگان پس از انجام عمل رینوپلاستی در تنفس خود احساس نارضایتی می‌کنند و بیشتر دچار گرفتگی‌های بینی می‌شوند .
  • ظاهر تقریباً یکسان تمامی بینی های عمل شده به دلیل استفاده از یک ساختار واحد در آنها
  • در اینگونه از روش ها هدف، تنها کوچک کردن بینی است بدون اینکه توجهی به فرم و اجزای صورت شود . برای کوچک کردن حفره‌های بینی تنها روش کوچک نمودن پره‌های آن است که در روش‌های سنتی جراحی زیبایی این برش ها بیش از حد انجام می‌شود .

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *