زاویه سازی صورت یکی از روش های افزایش زیبایی چهره می باشد که در آن فک به شکل V در می آید. جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با انواع تکنیک های زاویه دار کردن صورت تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

انواع روش های زاویه دار کردن صورت

1- جراحی فک و چانه

در این روش که تحت بیهوشی کامل انجام می شود جراح برای دسترسی کامل به فک برش های لازم را ایجاد می کند سپس با استفاده از ابزار مخصوص فک را به شکل مورد نظر تراش می دهد و در نهایت با نخ های مخصوص برش های ایجاد شده را بخیه می زند. جراحی برای آن دسته از افرادی فک بزرگ و بدشکلی دارند مناسب است.

یکی دیگر از روش های جراحی تغییر محل چانه می باشد. در این تکنیک جراح استخوان نوک را برداشته و در محل مناسب قرار می دهد.

2- تزریق بوتاکس

امروزه بسیاری از افراد از روش های مختلف بدون جراحی برای زاویه سازی صورت استفاده می شود که یکی از آنها تزریق بوتاکس است.

ابتدا برای اینکه بیمار اثر سوزن را حس نکند از کرم های موضعی برای بی حس کردن ناحیه مورد نظر استفاده می شود. سپس پزشک با استفاده از سوزن های مخصوص بوتاکس را برخی از نقاط فک تزریق می کند. بوتاکس با فلج کردن عضلات صورت باعث کوچک شدن فک می شود. این روش برای آن دسته از افرادی که فک بزرگی دارند مناسب است.

زاویه سازی صورت
زاویه سازی صورت

3- تزریق ژل و چربی

یکی دیگر از تکنیک های بدون جراحی زاویه سازی صورت تزریق ژل و چربی می باشد. روش درمان ژل و چربی کاملا شبیه به هم است با این تفاوت که در تزریق چربی به جای ژل های آماده از چربی بدن خود بیمار استتفاده می شود.

ابتدا با کرم های موضعی محل تزریق را بی حس می کنند سپس با استفاده از سوزن های بسیار ظریف ژل و یا چربی را به برخی از نقاط فک تزریق کرده سپس فرم می یدهند.

4- زاویه سازی صورت با نخ

در زاویه سازی با نخ که تحت بی حسی موضعی انجام می شود ابتدا پزشک محل ورود و خروج نخ ها را مشخص می کند سپس با استفاده از سوزن مخصوص نخ را وارد پوست کرده و پس از فرم دهی آن را از ناحیه دیگر خارج می کند.

کدام روش زاویه سازی صورت بهتر است؟

تمامی تکنیک های ذکر شده مزایا و معایبی دارند شما می توانید با بررسی های لازم و مشورت با پزشک بهترین گزینه را انتخاب کنید ما هم نکات مهمی را برایتان آورده ایم که عبارت اند از :

1- جراحی عوارض و خطرات بیشتری دارد اما یک روش دائمی بوده و یک بار همیشه انجام می شود در حالی که تکنیک های بدون جراحی پس از مدتی به ترمیم نیاز دارد.

2- تکنیک های بدون جراحی برای تغییرات جزئی مناسب است و آن دسته از افرادی که فک بزرگ و غیر استانداری دارند باید جراحی شوند.

4 دیدگاه برای “زاویه سازی صورت

  1. hoda maleki گفته:

    سلام آقای دکتر شما خودتون کدوم روش رو برای زاویه سازی صورت پیشنهاد میدین؟

    • دکتر حامد عباسی گفته:

      سلام اگر فک استانداردی دارید و تنها می خواهید زاویه سازی صورت انجام دهید پیشنهاد من به شما تزریق ژل است چرا که در مدت زمان بسیار کوتاه و بدون درد و خونریزی انجام می شود. البته این نکته را هم در نظر داشته باشید که این روش موقتی بوده و معمولا به دو تا سه مرتبه تزریق برای ثبات نیاز دارد.

  2. حیدریان گفته:

    سلام آقای دکتر خسته نباشید ببخشید من دو ماه پیش ژل تزریق کردن الان باردار شدم خواستم ببینم مشکلی که پیش نمیاد؟

    • دکتر حامد عباسی گفته:

      سلام تزریق قبل از بارداری مشکلی ایجاد نمی کند اما در دوران بارداری و شیردهی نمی توانید برای ترمیم اقدام کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *