سن مناسب عمل بینی : جراحی بینی در سنین پایین و بالا

سن مناسب عمل بینی یکی از سوالات بسیاری از افرادی که می خواهند جراحی بینی ( رینوپلاستی ) انجام دهند می باشد بنابراین قصد داریم در این مطلب به پاسخ این پرسش بپردازیم. همانطور که می دانید عمل بینی یکی از پرطرفدارترین جراحی های زیبایی در سراسر دنیا می باشد. بسیاری از خانم ها و آقایان در سنین مختلف به دلایل متفاوتی تصمیم می گیرند که بینیشان را به تیغ جراحی بسپارند.

در میان این دسته از افراد نوجوانان زیر 18 سال و افراد بالای 45 سال نیز وجود دارد که تمایل زیادی به جراحی بینی دارند اما با توجه به محدودیت سنی که عمل بینی دارد این پرسش برایشان مطرح می شود که آیا سن آنها برای انجام این عمل مناسب می باشد؟ اگر نه چه عوارضی ممکن است برایشان به همراه داشته باشد؟ جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با بهترین سن جراحی بینی تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

سن مناسب عمل بینی
سن مناسب عمل بینی

بهترین سن جراحی بینی در خانم ها و آقایان :

جراحی بینی در سنین پایین :

بسیاری از نوجوانان به دلیل داشتن عیوب بینی مانند : بینی کج ، گوشتی ، قوزدار ، عقابی اعتماد به نفس خود را از دست داده و تصمیم می گیرند بینی خود را عمل کنند. اما جراحی بینی در سنین پایین تنها در صورتی امکان پذیر است که رشد بینی و صورت تکمیل شده باشد و در غیر اینصورت ممکن است تاثیر منفی بر رشد صورت فرد داشته باشد. رشد صورت معمولا در خانم ها پس از اتمام 16 سالگی و در آقایان پس از اتمام 18 سالگی تکمیل می شود.

جراحی بینی در سنین بالا :

علاوه بر نوجوانان بسیاری از افراد در سنین بالا نیز تصمیم به عمل بینی می گیرند. جراحی بینی در سنین بالا 45 سال به دلیل پیر شدن پوست مشکلات بسیاری به همراه خواهد داشت که می توان به افتادگی نوک بینی ، مشکلات تنفسی ، عدم حصول نتیجه دلخواه که تبعات روحی و روانی دارد اشاره نمود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *