در این مقاله قصد داریم به موضوع شل شدن بینی پس از عمل بپردازیم و دلایل آن را بررسی کنیم. یکی از نگرانی های افراد قبل از جراحی بینی موضوع شل شدن و افتادگی بینی در میانسالی می باشد که باید گفت در حالت عادی و برای کسانی که حتی عمل بینی هم انجام نداده اند در دوره میانسالی بینی شل و افتاده می شود.

دلایل شل شدن بینی بعد از عمل

البته این شل شدگی فقط مختص بینی نیست، پوست صورت، گونه ها، چانه، پیشانی و ابرو هم با بالا رفتن سن دچار تغییر شده و علائم پیری را از خود نشان می دهند اما به نظر شما دلیل این اتفاق چیست؟ کاهش خونرسانی به پوست جاذبه زمین، کاهش کلاژن و خاصیت ارتجاعی پوست و بالا رفتن سن از مهم‌ترین دلایل فتادگی گونه ها، شل شدن بینی و پیدایش غبغب می‌باشد و این روند طبیعی افزایش سن است.

شل شدن بینی پس از عمل

شل شدن نوک بینی بعد از عمل بینی گوشتی

پس اگر می‌خواهید عمل بینی انجام دهید ولی نگران شل شدن بینی پس از عمل هستید باید بدانید که چه با عمل و چه بدون عمل همه مردم در سنین بالا دچار شلی و افتادگی بینی می شوند اما کسانی که جراحی زیبایی انجام داده باشند دکتر حامد عباسی این اطمینان را می دهد که نوک بینی شان نسبت به کسانی که جراحی نداشته اند رو به بالا باشد و کمتر دچار شلی شود.

یکی از بیشترین درخواست‌های مراجعه کنندگان برای عمل بینی نزد دکتر حامد عباسی، نوک بینی رو به بالاست که برای بینی های استخوانی به دلیل داشتن غضروف و استخوان قوی این مدل بینی قابل اجراست و اما برای کسانی که بینی گوشتی دارند و می خواهند پس از جراحی نوک بینی رو به بالایی داشته باشند دکتر عباسی مدل های نیمه فانتزی را پیشنهاد می دهند زیرا بینی های گوشتی از استخوان و غضروف ضعیفی برخوردار هستند و باید یک جراح با تجربه به کمک تکنیک پیوند غضروف نوک بینی را به سمت بالا فرم و تراش دهد . 

البته گاهی افتادگی نوک بینی مدت اندکی پس از جراحی خود را نشان می دهد که به دلیل وجود مشکلات در تکنیک جراح و شل شدن بافت های نگهدارنده نوک بینی ایجاد می شود. یک جراح ماهر و با تجربه هرگز با درخواست بیمار مبنی بر قوس زیاد و یا بالا بردن بیش از حد نوک بینی موافقت نمی کند چراکه این وظیفه پزشک است بیمار را از عواقب کوچک کردن بیش از حد بینی و تخریب بافت و ساختار بینی آگاه کند.

پاسخ دکتر حامد عباسی به شل شدگی بینی

اگر بیمار خواستار نوک بینی روبه بالا است اشکالی ندارد و می‌توان خواسته ای او را برطرف کرد ولی این زاویه باید در حد استاندارد باشد از طرفی برخی بینی ها مثل بینی های گوشتی اگر نوک بینی بیشت از حد دستکاری شود به احتمال زیاد مدتی پس از عمل دچار افتادگی می شود پس چاره چیست؟

همانطور که قبلا اشاره کردیم دکتر حامد عباسی در این موارد از تکنیک پیوند غضروف که معمولا از تیغه وسط بینی یا لاله گوش برداشته می شود، برای استحکام بخشیدن به نوک بینی و تقویت آن استفاده می کند.

کلام آخر

اصلاح نوک بینی با زاویه استاندارد بین بینی و صورت، یک تغییر معمول است که در جراحی‌های زیبایی بینی انجام می‌شود. با این وجود گاهی منجر به ظاهر بینی افتاده می‌شود و نوک بینی شل می گردد. در این افراد، روش‌های مختلفی برای رفع شل شدن نوک بینی وجود دارد که پزشک در جراحی ثانویه بینی لحاظ می کند.

اگر شما نیز تمایل به بینی سربالا دارید بهتر است کمی سلیقه خود را به نظر پزشکان نزدیک کنید تا دچار عوارضی مانند افتادگی بینی نشوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *