ضربه به بینی جراحی شده در بعضی موارد برای بیماران اتفاق می افتد که باید نحوه مواجهه با این مشکل را بدانند . 

ضربه خوردن بینی پس از رینوپلاستی اتفاق غیر معمولی نیست . کودکان کوچک ، همسر و دیگران ممکن است به طور ناخواسته و غیر عمدی به بینی تازه عمل شده شما آسیب برسانند .

اگر بعد از جراحی بینی، بینی ضربه بخورد و آسیب شدید باشد ، قطعا بر روی نتیجه زیبایی تاثیر می گذارد.

ورزش و خطر آسیب به بینی عمل شده

در طول روند بهبودی، مراحلی را  برای جلوگیری از خطرات و آسیب پذیری می توانید انجام دهید. فعالیت هایی که باعث افزایش احتمال ضربه به بینی جراحی شده می شود، اجتناب یا محدود شود.

اگر شما ورزشی مانند فوتبال را به صورت حرفه ای انجام می دهید و اخیرا هم جراحی بینی داشته اید شاید نیاز باشد که فصل پیش رو را بازی نکنید .

ولی اگر جایگاه شما در تیم مهم و سایر اعضا به شما وابسته اند ، در صورت بازی کردن از هر وسیله محافظتی که مجاز است استفاده کنید . 

اگر بینی شما آسیب دیده باشد، بلافاصله کمپرس سرد را برای کاهش تورم قرار دهید. اگر نشانه هایی وجود داشته باشد که بینی شکسته شده است ، به پزشکی مراجعه کنید.

ضربه به بینی جراحی شده

در صورت ضربه به بینی جراحی شده ، نیاز به جراحی ترمیمی بینی می باشد؟

این بستگی به نوع آسیب و مدت زمان پس از عمل جراحی دارد . به طور طبیعی ساختار بینی چند هفته پس از عمل تغییر می کند ، در این مدت اگر ضربه تای به بینی وارد شده و منجر به تغییر نتیجه جراحی شود یا بینی بشکند ، نیاز به جراحی مجدد بینی خواهید داشت .

تنها راه فهمیدن اینکه آیا نیاز به عمل ترمیمی دارید ، ویزیت شدن توسط پزشکی است که شما را جراحی کرده است . با این حال، جراح شما ممکن است به شما توصیه کند تا قبل از تصمیم گیری برای عمل جراحی مجدد، تا یک سال پس از عمل اصلی صبر کنید. 

یک سال یا بیشتر طول بکشد تا ورم بینی فروکش کند و نتایج نهایی رینوپلاستی اولیه شما ظاهر شود . و تا زمانی که بینی متورم است جراح نمی تواند ارزیابی دقیقی روی بینی انجام دهد . 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *