تونر، محلولی است که از آن برای پاک کردن پوست بعد از شست و شوی صورت استفاده می شود. این محصول مزایایی همچون مرطوب کردن پوست، بستن منافذ باز پوست، تنظیم ph پوست، روشن کردن پوست و غیره را به همراه دارید. شما می توانید تونر را از داروخانه ها یا فروشگاه های لوازم آرایشی و بهداشتی تهیه کنید. در این مطلب طرز تهیه تونر خانگی را برایتان آورده ایم اگر می خواهید با صرف هزینه کم تونر متناسب با پوست خودتان را بسازید تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

آموزش ساخت تونر طبیعی :

1 . تونر خیار :

خیار سرشار از ویتامین A و C است که همین امر به تقویت و شادابی پوست کمک می کند. این نکته را نیز در نظر داشته باشید که خیار پوست را بدون نیاز به چرب کردن مرطوب می کند بنابراین استفاده از این تونر برای آن دسته از افرادی که پوستشان چرب بوده و نیاز به آبرسانی دارند بسیار مناسب می باشد. برای تهیه این تونر به یک پیمانه آب و 2/3 خیار نیاز دارید، آب و خیار را در یک قابلمه کوچک ریخته سپس روی شعله گاز قرار دهید تا جوش بیاید، ترکیب به دست آمده را در دمای اتاق قرار دهید تا کمی خنک شود سپس آن را در مخلوط کن بریزید تا ورقه های خیار کاملا له شوند و در نهایت آن را از داخل صافی رد کنید. تونر شما آمادست آن را در یک بطری اسپری ریخته و داخل یخچال نگهداری کنید.

طرز تهیه تونر خانگی
طرز تهیه تونر خانگی

2 . تونر چای سبز و سرکه سیب :

چای سبز و سرکه سیب هر دو خاصیت ضد باکتریایی داشته و از بروز جوش جلوگیری می کنند پس اگر پوستتان چرب و مستعد جوش است از این تونر استفاده کنید. در این روش باید 1 قاشق غذاخوری سرکه سیب را با 3 قاشق غذاخوری چای سبز دم کرده مخلوط کنید سپس ترکیب به دست آمده را داخل یک بطری اسپری ریخته و داخل یخچال بگذارید.

3 . تونر سرکه سیب و اسطوخودوس :

ترکیب سرکه سیب و روغن اسطوخودوس PH پوست را تنظیم می کنند بنابراین این تونر هم برای پوست چرب و هم پوست خشک موثر است. در این روش به 1 قاشق چای خوری سرکه، 2 قاشق غذاخوری آب مقطر و چند قطره روغن اسطوخودوس نیار دارید. تمامی مواد را با یکدسگر ترکیب کرده و داخل بطری اسپری ریخته و در یخچال نگه داری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *