عدم تقارن سوراخ های بینی ، غیر قرینه بودن سوراخ های بینی

امروزه بسیاری از افراد برای رفع عیوب بینی و افزایش زیبایی چهره خود به انجام جراحی زیبایی بینی اقدام می کنند که یکی از این موارد عدم تقارن سوراخ های بینی می باشد. غیر قرینه بودن سوراخ های بینی در برخی از افراد به صورت مادرزادی می باشد و در برخی دیگر به دلایل مختلفی مانند آسیب دیدن بینی ، عمل بینی غیراصولی و غیره ایجاد می شود. علت یکسان نبودن سوراخهای بینی انحراف تیغه بینی می باشد. اگر به هر دلیلی دیواره ی که بینی را به دو قسمت تقسیم می کند در وسط بینی قرار نگیرد این مشکل به وجود می آید.

نامتقارن بودن سوراخ های بینی بعد از عمل :

غیرقرینگی سوراخ های بینی بعد از عمل ممکن است به دلیل ورم و پانسمان بینی باشد که امر کاملا طبیعی بوده و با مراقبت و رعایت نکات پزشک پس از مدت کوتاهی برطرف می شود. اما در صورتیکه پس از گذشت مدت زمان حدود 6 الی 8 همچنان سوراخ های بینی تان نامتقارن بودند حتما این مسئله را پزشک خود در میان بگذارید تا وی بینی شما را مورد بررسی قرار دهد.

این نکته را نیز در نظر داشته باشید که در برخی از موارد از بین رفتن ورم بینی به صورت کامل تا یک سال هم به طول می انجامد. اما در صورتیکه علت این مشکل مربوط به ساختمان بینی باشد باید برای انجام جراحی ترمیمی بینی اقدام کنید.

عدم تقارن سوراخ های بینی
عدم تقارن سوراخ های بینی

جراحی غیرقرینگی سوراخ های بینی :

ابتدا برای اینکه بیمار در طول عمل هیچ گونه دردی را احساس نکند از انواع روش های بیهوشی در جراحی بینی استفاده می شود. در افرادی که تنها برای رفع غیرقرینگی سوراخ های بینی اقدام به جراحی نموده اند نیازی به بیهوشی کلی نمی باشد اما برای کسانی که که می خواهند عمل کلی انجام دهند از بیهوشی کلی استفاده می شود.

پس از بیهوش شدن بیمار جراح با خارج نمودن بافت های اضافی سوراخ های بینی را یکسان می کند در برخی از موارد ممکن است برای ایجاد تقارن بین سوراخ های بینی یکی از سوراخ ها کوچکتر شود. و در نهایت برش های ایجاد شده را با استفاده از نخ های مخصوص بخیه می زنند که شما باید یک هفته پس از جراحی بینی برای باز کردن آن ها اقدام نمایید. این عمل بسیار ساده حدود 30 دقیقه به طول می انجامد و دوران نقاهت آن حدود 6 هفته به طول می انجامد.

2 دیدگاه برای “عدم تقارن سوراخ های بینی

  1. سهیلا حقی گفته:

    سلام آقای دکتر من حدود 6 ماه پیش بینیم عمل کردم اما سوراخ های بینیم کاملا قرینه نیست خواستم بدونم آیا با جراحی مجدد کاملا درست میشه یا فقط کمی تغییر میکنه؟

    • دکتر حامد عباسی گفته:

      سلام مشکل شما با عمل مجدد قابل درمان است اما با توجه به اینکه جراحی ترمیمی بینی 1 سال بعد از جراحی بینی اولیه انجام می شود شما باید 6 ماه دیگر صبر کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *