بررسی اجمالی عفونت گوش در بزرگسالان

عفونت گوش ممکن است در کودکان بیشتر از بزرگسالان باشد ، اما بزرگسالان هنوز مستعد ابتلا به این عفونت ها هستند. برخلاف عفونت گوش کودک ، که غالباً جزئی هستند و به سرعت منتقل می شوند ، عفونت گوش در بزرگسالان غالباً نشانه های یک مشکل جدی تر در سلامتی است.

اگر فرد بالغ مبتلا به عفونت گوش هستید ، باید به علائم خود توجه زیادی داشته باشید و به پزشک خود مراجعه کنید.

علائم عفونت گوش در بزرگسالان

سه نوع اصلی عفونت گوش در یزرگسالان وجود دارد. آنها با سه قسمت اصلی گوش مطابقت دارند: داخلی ، میانی و خارجی.

عفونت گوش داخلی

یک بیماری که به عنوان عفونت گوش داخلی تشخیص داده شده است ممکن است در واقع یک التهاب باشد و یک عفونت واقعی نباشد. علاوه بر گوش درد ، علائم عبارتند از:

·         سرگیجه

·         حالت تهوع

·         استفراغ

ناراحتی گوش داخلی ممکن است نشانه یک بیماری جدی تر مانند مننژیت باشد.

عفونت گوش میانی

گوش میانی ناحیه درست پشت لاله گوش شما است.

عفونت گوش میانی به اوتیت میانی نیز معروف است. علت آن مایعاتی است که در پشت پرده گوش قرار گرفته و باعث برجستگی لاله گوش می شود. همراه با گوش درد ، ممکن است احساس پرشده در گوش خود کرده و مقداری تخلیه مایعات از گوش آسیب دیده داشته باشید.

اوتیت میانی می تواند همراه با تب باشد. همچنین ممکن است در شنوایی مشکل داشته باشید تا زمانی که عفونت برطرف شود.

عفونت گوش خارجی

گوش خارجی آن قسمت از گوش شما است که از لاله گوش تا قسمت خارج سر شما گسترش می یابد.

عفونت گوش خارجی به اوتیت خارجی نیز معروف است. عفونت گوش خارجی اغلب به صورت بثورات خارش دار شروع می شود. گوش ممکن است تبدیل شود به:

·         درد

·         قرمزی

·         تورم

علل عفونت گوش در بزرگسالان

عفونت گوش اغلب ناشی از عفونت باکتریایی است. اما اینکه به عفونت گوش خارجی یا گوش میانی مبتلا باشید ، به نحوه آلودگی شما بستگی دارد.

عفونت گوش میانی

عفونت گوش میانی اغلب ناشی از سرماخوردگی یا مشکل تنفسی دیگر است. عفونت از طریق لوله های استاش به یک یا هر دو گوش منتقل می شود. این لوله ها فشار هوا را در داخل گوش شما تنظیم می کنند. آنها به پشت بینی و گلو شما متصل می شوند.

عفونت می تواند لوله های استاش را تحریک کرده و باعث تورم آنها شود. تورم می تواند از تخلیه مناسب آنها جلوگیری کند. وقتی مایعات داخل این لوله ها نتوانند تخلیه شوند ، در برابر لاله گوش شما جمع می شوند.

عفونت گوش خارجی

عفونت گوش خارجی به این دلیل که غالباً در نتیجه آبی که پس از شنا یا استحمام در گوش شما می ماند شروع می شود. رطوبت محل تولید باکتری ها می شود. اگر گوش خارجی شما خراشیده شده باشد یا اگر با قرار دادن انگشتان یا اشیا دیگر در گوش ، مخاط خارجی گوش خود را تحریک کنید ، ممکن است عفونت باکتریایی ایجاد شود.

عوامل خطر زا

یکی از دلایلی که کودکان بیشتر از بزرگسالان به عفونت گوش مبتلا می شوند این است که لوله های استاش در اکثر بزرگسالان کوچکتر و افقی تر از لوله ها هستند. اگر لوله های کوچک استاش دارید یا لوله هایی دارید که شیب بیشتری ایجاد نکرده اند ، در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به عفونت گوش هستید.

همچنین اگر سیگار می کشید یا زیاد در معرض دود سیگار هستید ، ممکن است به عفونت گوش مبتلا شوید. داشتن آلرژی های فصلی یا آلرژی در طول سال نیز شما را در معرض خطر قرار می دهد. سرماخوردگی یا عفونت دستگاه تنفسی فوقانی نیز خطر شما را افزایش می دهد.

مراجعه به پزشک

اگر تنها علامت شما گوش درد است ، ممکن است بخواهید یک یا دو روز قبل از مراجعه به پزشک صبر کنید. بعضی اوقات عفونت گوش طی چند روز خودبه خود برطرف می شود. اگر درد بهتر نمی شود و تب دارید ، باید هرچه زودتر به پزشک مراجعه کنید. اگر مایعات از گوش شما خارج می شود یا در شنیدن مشکل دارید ، باید به دنبال مراقبت های پزشکی نیز باشید.

تشخیص

در هنگام ملاقات ، پزشک شرح حال پزشکی شما را دریافت کرده و همانطور که علائم خود را توصیف می کنید ، گوش می دهد. آنها همچنین می توانند از اتوسکوپ استفاده کنند تا گوش گوش شما را به طور دقیق بررسی کنند. اتوسکوپ وسیله ای دستی با لنز سبک و بزرگنمایی است که پزشکان برای بررسی سلامت گوش شما استفاده می کنند. اتوسکوپ پنوماتیک می تواند پفک هوا را در گوش منتشر کند.

وقتی هوا به لاله گوش شما وارد می شود ، نحوه واکنش لاله گوش می تواند به تشخیص مشکل کمک کند. اگر لاله گوش به راحتی حرکت کند ، ممکن است دچار عفونت گوش میانی نباشید ، یا حداقل ممکن است جدی نباشد. اگر لاله گوش به سختی حرکت کند ، نشان می دهد که مایع از داخل به آن فشار می آورد.

آزمایش دیگری که برای تشخیص و ارزیابی عفونت احتمالی گوش استفاده می شود تمپانومتری نام دارد. این برای ارزیابی چگونگی عملکرد گوش شما استفاده می شود. همچنین ممکن است یک آزمایش شنوایی ساده انجام شود ، خصوصاً اگر به نظر می رسد که عفونت باعث کم شنوایی شده باشد.

درمان عفونت گوش بزرگسالان

نوع عفونت گوش شما نوع درمان را تعیین می کند. در بسیاری از موارد عفونت گوش میانی و خارجی ، مصرف آنتی بیوتیک ضروری است.

درمان عفونت گوش میانی

ممکن است برای شما آنتی بیوتیک تجویز شود. برخی از آنتی بیوتیک ها ممکن است به صورت خوراکی مصرف شوند. موارد دیگر را می توان مستقیماً در محل عفونت با قطره گوش قرار داد. داروهای ضد درد ، مانند مسکن های بدون نسخه و داروهای ضد التهاب نیز ممکن است برای کنترل علائم شما استفاده شوند.

اگر هنوز علائم سرماخوردگی یا آلرژی را تجربه می کنید ، ممکن است به شما توصیه شود از داروی ضد احتقان ، استروئیدهای بینی یا آنتی هیستامین استفاده کنید.

یکی دیگر از تکنیک های مفید ، نفوذ خودکار است. این به منظور کمک به پاک کردن لوله های استاش شما است. این کار را با فشار دادن بینی ، بستن دهان و بسیار آرام بیرون دادن بازدم انجام می دهید. این می تواند هوا را از طریق لوله های استاش برای تخلیه آنها بفرستد.

خرید آنتی هیستامین ها.

درمان عفونت گوش خارجی

گوش خارجی باید با دقت تمیز شود. به دنبال آن باید از داروهای ضد میکروبی و ضد التهابی روی گوش استفاده کنید.

در صورت تشخیص باکتریایی بودن عفونت ، ممکن است آنتی بیوتیک تجویز شود.

چشم انداز

درمان مناسب عفونت گوش شما باید هرگونه عارضه ای را از بین ببرد. اگر بگذارید بدون درمان عفونت گوش بیش از حد طولانی شود ، ممکن است کاهش شنوایی دائمی داشته باشید و احتمالاً عفونت به سایر قسمت های سر شما نیز سرایت کند. اگر شک دارید که ممکن است به عفونت گوش مبتلا شده باشید ، توسط پزشک بررسی کنید.

جلوگیری

برای کمک به جلوگیری از عفونت گوش در بزرگسالان از هر نوع ، این نکات را دنبال کنید:

  1. با شستن گوش ها و استفاده دقیق از پنبه گوش های خود را تمیز نگه دارید. حتماً گوش های خود را پس از شنا یا دوش گرفتن کاملاً خشک کنید.
  2. سیگار نکشید و تا آنجا که می توانید از دود سیگار خودداری کنید.
  3. با اجتناب از عوامل محرک و همراهی با داروهای آلرژی ، آلرژی های خود را کنترل کنید.
  4. دستان خود را کاملا بشویید و سعی کنید از افرادی که دچار سرماخوردگی یا سایر مشکلات تنفسی فوقانی هستند خودداری کنید.
  5. از به روز بودن واکسن های خود اطمینان حاصل کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *