عمل بینی استخوانی با لیزر و صحبت در مورد واقعی بودن آن، امروزه در میان متقاضیان عمل‌های زیبایی بینی بسیار زیاد شده است. در حال حاضر پیشرفت فناوری و تکنولوژی در حوزه پزشکی باعث شده جراحی‌ها با دقت و موفقیت بیشتری انجام شود. یکی از امکانات جدیدی که به منظور بهبود درمان بیماری‌ها از طریق علم پزشکی معرفی شده، استفاده از لیزر است. اما آیا این تکنیک مدرن برای همه نوع جراحی‌ها، از جمله بینی، قابل استفاده است؟ باید توجه داشت که این روش تنها توسط برخی از جراحان تایید شده و بسیاری ادعا می‌کنند که این روش نمی‌تواند به طور کامل به نیازهای زیبایی بیماران پاسخ دهد.

به طور کلی لیزر برای جراحی بافت‌های نرم مانند بافت‌های گوش، حلق و بینی مناسب است و با استفاده از طول موج‌های مختلف، می‌تواند اثرات متفاوتی روی بافت‌ها و پوست بگذارد. در این مطلب با ما همراه باشید تا در مورد جراحی بینی استخوانی با لیزر صحبت کنیم.

عمل بینی استخوانی با لیزر امکان پذیر است؟

“عمل بینی استخوانی با لیزر” برای تغییر شکل بینی و ایجاد یک فرم مناسب و هماهنگ با سایر ویژگی‌های صورت، انجام می‌شود. در جراحی بینی استخوانی، می‌توان تغییراتی روی ساختار بینی ایجاد کرده و شکل آن را با سایر اجزای صورت هماهنگ کرد. این کار می‌تواند به دو صورت جراحی باز یا جراحی بسته انجام شود. به طور کلی خود لیزر به تنهایی هیچ تاثیری بر کوچک کردن بینی ندارد و تنها می‌توان از آن برای ایجاد برش‌های جراحی استفاده کرد. با استفاده از لیزر پزشک می‌تواند با انجام برش روی پوست، غضروف‌های اضافی را از طریق جراحی خارج کند.

کاربرد لیزر در عمل بینی استخوانی

اگر جراح زیبایی بینی از لیزر برای کوچک‌کردن توربین‌ها و یا برداشتن پولیپ استفاده کند، می‌توان گفت که عمل بینی استخوانی با لیزر انجام شده است. توربین‌ها زوائد استخوانی هستند که بافت مخاطی خاصی را پوشش می‌دهند و ممکن است به دلیل عفونت‌های مکرر یا آلرژی مسیر تنفس را تنگ کنند. در این حالت جراح بینی آن‌ها را با استفاده از لیزر یا ابزارهای دیگر کوچک می‌کند. این عمل کاملاً جنبه درمانی دارد و به هدف زیبایی انجام نمی‌شود. بنابراین در روش جراحی با لیزر، تنها می‌توان زوائدی را کاهش داد که نیازی به تغییر شکل ندارند.

پس اگر بینی شما نیاز به برداشتن قوز یا تغییر در فرم غضروف دارد، لازم به باز کردن بینی و انجام جراحی بینی با روش‌ها و تکنیک‌های خاص است. البته این کار نیازمند برش‌های خاص جراحی و تغییرات اساسی در بینی است. به همین دلیل پزشکان روش‌های غیرجراحی را برای زیبایی بینی توصیه نمی‌کنند.

عمل بینی استخوانی

عمل بینی استخوانی با لیزر چگونه انجام می شود؟

استفاده از یک دستگاه لیزر با تابش نور تقویت شده می‌تواند به بهبود ضخامت و ناهنجاری‌های پوستی کمک کند. تنظیم میزان تابش نور توسط پزشک انجام می‌شود و نیازی به بیهوشی عمومی ندارد. در صورت لزوم، پزشک ممکن است از بی حسی موضعی استفاده کند. با استفاده از لیزر، پزشک می‌تواند با انجام برش روی پوست، غضروف‌های اضافی را از طریق جراحی خارج کند. همچنین لیزر می‌تواند با ایجاد گرما، حجم چربی روی بینی را کاهش داده و با تغییر رنگ پوست و ایجاد سایه روشن، ظاهر بینی را متعادل‌تر نشان دهد.

نکته مهم این است که عمل بینی استخوانی با لیزر باید پس از گذشت دوران بلوغ انجام شود. به عبارت دیگر، فردی می‌تواند آن را انجام دهد که به سن بلوغ رسیده است.

معایب و عوارض استفاده از لیزر در عمل جراحی بینی استخوانی

همانطور که به نوعی در بالا بیان کردیم عمل زیبایی بینی استخوانی با لیزر در واقع نوعی از جراحی تهاجمی نیست و صرفا به منظور برطرف کردن برخی نواقص جزئی صورت می‌گیرد. مگر اینکه از لیزر در خود عمل به عنوان ابزار استفاده شود. 

بنابراین ایجاد تغییرات بر روی بینی با استفاده از لیزر در مقایسه با جراحی با معایبی همراه است:

  1. همه نقص‌های بینی از بین نمی‌رود. با استفاده از لیزر، امکان تغییر آناتومی و ساختار بینی وجود ندارد.
  2. به دلیل تابش نور لیزر، ممکن است بیمار مقداری احساس سوختگی روی سطح پوست کند.
  3. خشکی و پوسته‌پوسته شدن نیز از جمله عوارض دیگر  است.
  4. عفونت نیز در موارد نادر رخ می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *