عمل بینی استخوانی با نوک گوشتی برای آن دسته از بینی‌هایی انجام می‌شود که هم شامل ویژگی‌های بینی استخوانی و هم ویژگی‌های بینی گوشتی هستند. این نوع عمل ممکن است نیاز به استفاده از تکنیک‌های متفاوتی داشته باشد. بنابراین عملی به مراتب حساس‌تر از سایر عمل‌های جراحی در این ناحیه خواهد بود.

در این مطلب قصد داریم در مورد عمل بینی استخوانی با نوک گوشتی با شما صحبت کرده و بهترین شیوه عمل زیبایی این نوع از بینی‌ها را برایتان شرح دهیم. چنانچه دارای بینی استخوانی با نوک گوشتی هستید و قصد انجام عمل زیبایی را دارید، خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

بهترین روش عمل بینی استخوانی با نوک گوشتی

  •  در “عمل بینی استخوانی با نوک گوشتی” به روش باز همانطور که از نامش پیداست، جراح در قسمت ما بین دو حفره بینی برشی ایجاد می‌کند. با این کار جراح می‌تواند به طور کامل به قسمت‌های داخلی بینی تسلط داشته و تغییرات لازم را اعمال کند.
  • اما در روش بسته این برش وجود نخواهد داشت و تمامی تغییرات و برش‌ها در داخل بینی انجام می‌شود. انتخاب بهترین شیوه در عمل بینی استخوانی با نوک گوشتی بستگی به عوامل مختلفی دارد. جراح با توجه به میزان ایرادات بینی، نوع و ضخامت پوست بینی و سایر عوامل مختلف، اقدام به جراحی با یکی از این روش‌ها می‌کند.

 معمولا جراحی بینی استخوانی با روش باز صورت می‌گیرد. در روش باز جراح می‌تواند به راحتی به تمام زوایای بینی تسلط داشته و تمامی ایرادات آن مانند غیر قرینگی، کجی بینی، انحراف، قوز و غیره را برطرف کند. در عمل بینی استخوانی با نوک گوشتی همچون سایر عمل‌ها می‌توان از گرافت‌های استخوانی، غضروفی و یا ایمپلنت‌های مخصوص استفاده کرد. قرار دادن این ابزار در داخل بینی زمانی که از روش باز برای جراحی استفاده شود، راحت‌تر صورت خواهد گرفت. در نهایت پزشک متخصص مورد نظر شما با توجه به شرایط بینی و هدف شما از جراحی بهترین روش را انتخاب خواهد کرد. 

عمل بینی استخوانی با نوک گوشتی

شناخت فرم بینی، قبل از عمل بینی استخوانی با نوک گوشتی

در عمل بینی استخوانی با نوک گوشتی، اولین فاکتوری که مدنظر پزشک جراح بینی قرار می‌گیرد، پوست اطراف بینی است. پزشک می‌تواند با شناسایی نوع پوست تا حد زیادی نوع بینی فرد را تشخیص داده و بهترین روش برای عمل بینی استخوانی با نوک گوشتی را انتخاب کند.

بینی گوشتی و بینی استخوانی دو نوع از انواع بینی هستند که مشخصات و ویژگی‌های مخصوص به خود را دارند. بینی‌های استخوانی به طور معمول دارای اسکلتی استخوانی هستند و غضروفی بزرگتر و قوی‌تر دارند. این نوع از بینی‌ها پوست نازک و چربی کمتری دارند. اما بینی گوشتی پوست بسیار ضخیم، چربی زیاد و غضروف ضعیف داشته و شکل آن بیرون زده است. چربی زیاد در زیر پوست ضخیم بینی این افراد باعث می‌شود این افراد مستعد جوش و آکنه در پوست اطراف بینی باشند.

ویژگی‌هایی که برشمردیم ویژگی‌های بینی‌های گوشتی و استخوانی بوده‌اند. جالب است بدانید بینی برخی افراد هم استخوانی و هم گوشتی است. یعنی اسکلت بینی در این افراد استخوانی بوده اما نوک آن گوشتی است. این افراد بر روی پل بینی خود قوز دارند و پوست بینی خیلی نازک است. در عین حال دارای نوک بینی پهن با پوستی ضخیم و چرب هستند. در عمل بینی و انتخاب روش جراحی این نوع از بینی‌ها، باید مهارت و تجربه پزشک بسیار بالا باشد.

تشخیص نوع بینی در عمل بینی استخوانی با نوک گوشتی

بیشتر مردم چنین برداشت می‌کنند که اگر بینی آن‌ها دارای قوز باشد و یا استخوان محکمی داشته باشد، جزء بینی‌های استخوانی به حساب می‌آید. اما باید به این نکته هم توجه کرد که ممکن است بینی دارای اسکلت استخوانی باشد. اما در کناره‌ها و نوک بینی پوست بسیار ضخیم و چربی وجود داشته باشد یا غضروف نوک بینی بسیار ضعیف باشد.  

برای تشخیص پوست اطراف بینی خود را فشار دهید. چنانچه مقدار کمی چربی از منافذ ریز پوست بینی بیرون زده شد، پوست بینی شما چربی زیادی داشته و بینی شما جزء بینی‌های گوشتی است. در برخی موارد مشاهده شده که بینی دارای اسکلتی استخوانی است. اما هرچه به سمت نوک بینی حرکت می‌کنید پوست نوک بینی ضخیم‌تر می‌شود.

در این حالت می‌گوییم فرد دارای بینی استخوانی با نوک گوشتی است. در نظر گرفتن همه این موارد در عمل بینی استخوانی با نوک گوشتی بسیار مهم هستند. با توجه به این نکاتی که گفته شد می‌توانید تا حدودی نوع بینی خود را تشخیص دهید. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *