عمل بینی قوز دار تنها راه رها شدن از شر قوز بینی است. شدت قوز بینی در افراد مختلف یکسان نیست و همین موضوع می‌تواند این جراحی را سخت یا ساده کند. البته قوز بینی همیشه ارثی نیست، بلکه بر اثر ضربه هم می‌تواند ایجاد شود و تاثیر زیادی بر روی ساختار غضروفی یا استخوانی بینی داشته باشد. پزشک متخصص با معاینه بینی شما تصمیمی مناسب در مورد جراحی می‌گیرد و ساختارهای بینی را طوری تغییر می‌دهد که علاوه بر رفع قوز بینی، تنفس شما نیز به بهترین شکل ممکن ادامه یابد. در ادامه به نکاتی در مورد جراحی بینی قوزدار اشاره می کنیم. با ما همراه باشید.

نحوه عمل بینی قوز دار

نحوه انجام “عمل بینی قوز دار” به نوع قوز وابسته است. برخی از انحراف‌ها غضروفی یا استخوانی و برخی دیگر گوشتی هستند. به طور کلی برای رفع قوز بینی، در ابتدا عکس رادیولوژی از نیم رخ بینی تهیه می‌شود. پزشک طبق این تصویر و سایر آزمایشات انجام شده، باز یا بسته بودن عمل بینی را تعیین می‌کند. برای دسترسی بیشتر به قوز و افزایش دقت جراحی، معمولا یک برش ریز در زیر پره بینی ایجاد می‌شود. سپس استخوان بینی را شکسته یا آن را می‌تراشند تا به فرم ایده‌آل برسند. با توجه به اینکه بینی نقطه بسیار حساسی است، ضربات با دقت و ملایمات خاصی اعمال شده تا خون‌ریزی و تورم به حداقل مقدار برسد. نهایتا هم برش‌ها بخیه خورده و یک آتل روی بینی شما قرار می‌گیرد.

عمل بینی قوز دار به روش بسته

یکی از انواع روش‌های عمل بینی قوز دار، جراحی به صورت بسته است. بسیاری از افراد تمایل دارند تا عمل آن‌ها به صورت بسته انجام شده تا خط بخیه کنار بینی مشخص نشود. در این روش، همه برش‌ها از داخل بینی بوده و با استفاده از وسایل خاصی، ساختارهای اسکلت و پوست را از یکدیگر جدا می‌کنند. جراحی بسته برای افرادی که بینی قوز دار دارند، روش نسبتا مناسبی است. از مهم‌ترین مزایای این روش می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تورم بینی در جراحی بینی قوز دار به روش بسته معمولا کمتر است.
  • با توجه به ایجاد برش‌های کمتر در طول جراحی، مدت زمان عمل تا حدودی کاهش می‌یابد.
  • جراح بینی هیچ گونه برش خارجی ایجاد نمی‌کند؛ بنابراین زخم‌های خارجی حتی پس از بهبودی نیز دیده نمی‌شود.
  • همانطور که گفتیم، برشی روی کلوما ایجاد نمی‌شود، پس گردش خون در این ناحیه متوقف نخواهد شد.
عمل بینی قوز دار به روش بسته

عمل بینی قوز دار گوشتی

بینی‌های گوشتی معمولا ساختار غضروفی یا استخوانی با پوست ضخیم دارند. به علاوه، غدد چربی پوست بینی آن‌ها بسیار فعال بوده و به همین دلیل نسبت به جراحی بینی استخوانی، فرایند پیچیده‌تری دارد. پوست ضخیم بینی‌های قوز دار گوشتی، ایرادات آن را در زیر پوست پنهان کرده و دسترسی به ساختارهای بینی را سخت‌تر می‌کند. به همین دلیل باید در عمل بینی قوز دار، یک پزشک متخصص و ماهر را انتخاب کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید. عمل بینی گوشتی نسبت به عمل استخوانی، دوران نقاهت بیشتری داشته و ممکن است که روند بهبودی طولانی داشته باشد. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *