عمل بینی گوشتی خیلی بزرگ یکی از عمل‌هایی است که در برخی موارد به منظور زیبایی یا رفع مشکلات تنفسی صورت می‌گیرد. روش عمل و چالش‌های پیش رو متناسب با نوع بینی متفاوت است. بینی‌های خیلی بزرگ در نوع استخوانی و گوشتی هستند. بینی گوشتی خیلی بزرگ، نوعی از بینی با استخوان‌های ضعیف و پوست ضخیم است. در روش‌های قدیمی عمل بینی گوشتی خیلی بزرگ، بیماران نتیجه مثبتی دریافت نکرده‌اند. در این نوع از جراحی غضروف تراشیده می‌شد؛ ولی این نازک شدن پوست بینی دائمی نبود و پس از مدتی مجدد به حالت قبلی تغییر فرم می‌داد. در حال حاضر با پیشرفت علم پزشکی روش جراحی بینی‌های گوشتی خیلی بزرگ، ارتقا پیدا کرده است. در ادامه به طور کامل تمامی موارد مرتبط به این جراحی را در اختیار شما قرار می‌دهیم.

آیا عمل بینی گوشتی خیلی بزرگ امکان‌پذیر است؟

سالیان زیادی است که در رابطه با عمل دماغ گوشتی خیلی بزرگ، ابهامات زیادی وجود دارد. سوالاتی اعم از آیا عمل بینی گوشتی بازگشت‌پذیر است؟ آیا این جراحی سختی زیاد دارد؟ و این قبیل سؤالات از ابهامات برای عمل بینی گوشتی بسیار بزرگ در میان بیماران است. متد‌های جراحی در حال حاضر به گونه‌ای است که امکان جراحی بینی گوشتی بدون برگشت به فرم قبل و عوارض بالا وجود دارد. اگر به تشخیص جراح لازم باشد که چربی زیر بینی به جهت نازک‌تر شدن فرم سر بینی تخلیه شود، باید فرآیند آن کاملاً با حوصله و دقت فراوان انجام شود. در صورتی که عمل به صورت نادرست انجام شود و تخلیه بیش از اندازه اتفاق بیفتد، علاوه بر اختلال در خون‌رسانی به نوک بینی، عوارض زیادی دیگری نیز گریبان گیر بیمار خواهد شد. در جراحی بینی‌های گوشتی خیلی بزرگ، پوست و پره‌های بینی بیشترین قسمت‌های تحت تأثیر در عمل هستند.

شما برای داشتن یک جراحی موفقیت‌آمیز در ابتدا باید نوع بینی خود را به طور دقیق مشخص کنید. جراحان با تکیه بر علم و فناوری‌های نوین، نوع دقیق بینی‌تان را شناسایی می‌کنند. 

موارد زیر از نشانه‌های بینی گوشتی خیلی بزرگ است:

  • پوست خیلی ضخیم، همراه با منافذ بسیار باز
  • تعدد غدد‌های چربی
  • ساختار غضروفی
  • پره‌های بسیار پهن، ضخیم و بلند
  • استخوان‌های ضعیف
  • نوک بینی پهن به طوری که استخوانی در زیر آن احساس نمی‌شود.

اگر بینی شما در کنار اندازه بزرگ، تمامی نشانه‌های بالا را دارد، از نوع گوشتی بسیار بزرگ است.

روش‌های عمل بینی گوشتی خیلی بزرگ

عمل جراحی بینی‌های گوشتی خیلی بزرگ همانند بینی‌های استخوانی خیلی بزرگ به دو روش جراحی بینی باز و جراحی بینی بسته امکان‌پذیر است. روش انجام جراحی توسط جراح و بر اساس شرایط جسمی بیمار انتخاب می‌شود.

عمل بینی گوشتی خیلی بزرگ با روش باز

در روش باز، جراح در قسمت‌های اطراف بینی و داخل آن برش‌هایی ایجاد می‌کند. پس از ایجاد برش‌ها، پوست بینی برداشته می‌شود و از طریق نگاه مستقیم، تغییراتی که لازم است بر روی بافت بینی انجام شود، صورت می‌گیرد. با توجه به این موضوع که در این عمل پزشک جراح به طور کامل به اجزا داخلی بینی دید دارد و می‌تواند آن‌ها تغییر دهد؛ این روش برای بیماران با مشکلات تنفسی و ایجاد تغییرات زیاد، کاملاً مناسب است. امکان تغییرات بیشتر از مزایای عمل جراحی باز محسوب می‌شود. این نوع از روش عمل بینی گوشتی بسیار بزرگ، دوره نقاهت بیشتر، تورم زیادتر به همراه التهابات بیشتری دارد. که این موارد معایب این عمل هستند.

عمل بینی گوشتی خیلی بزرگ با روش بسته

در روش بسته عمل بینی گوشتی خیلی بزرگ هیچ برشی در سطح خارجی بینی ایجاد نمی‌شود. تنها در داخل سوراخ‌های بینی برش ایجاد می‌شود. در روش بسته، پزشک جراح هیچ دید مستقیمی به اجزا داخلی بینی ندارد و کلیه تغییرات را باید از داخل سوراخ‌های بینی انجام دهد. اگر بینی گوشتی بزرگ شما به تغییرات زیادی احتیاج ندارد و تنها به تغییرات جزئی علاقه دارید، جراحی بینی برای بینی گوشتی خیلی بزرگ به روش بسته بسیار برای شما مناسب است. این عمل دوره نقاهت کمتری دارد و تورم و کبودی در آن نیز زیاد نیست.

در حالت کلی با در نظر گرفتن خصوصیات بینی گوشتی خیلی بزرگ، روش عمل باز، کارآمدتر از سایر روش‌ها است. عمل دماغ گوشتی بزرگ به هر روشی که صورت بگیرید، بر اساس مدل انتخابی شما برای بینی‌تان انجام می‌شود. 

چالش‌های عمل بینی گوشتی خیلی بزرگ

اولین و بزرگترین چالش در عمل بینی گوشتی خیلی بزرگ، انتخاب جراح متخصص و مجرب است. شما باید در رابطه با عمل، تحقیقات زیادی انجام دهید تا پس از عمل با برگشت مدل بینی به فرم قبل و مشکلات تنفسی مواجه نشوید. تنها نیمی از موفقیت در عمل دماغ گوشتی بسیار بزرگ به میزان تخصص و تجربه جراح بستگی دارد. مابقی به شما و مراقبت‌هایی که قبل و بعد از عمل انجام می‌دهید، بستگی خواهد داشت. برای اینکه در عمل و پس از آن با چالش‌های زیادی روبه رو نشوید، لازم است مراقبت‌های زیادی را انجام دهید.

خلاصه مطلب

با رشد تکنولوژی و بهبود علم پزشکی، عمل‌های بینی به عمل‌های راحت و کم عوارضی تبدیل شده‌ است. لازم نیست برای عمل بینی گوشتی خیلی بزرگ نگران تغییر فرم بینی به حالت قبل باشید. در حال حاضر جراحان از بهترین روش‌های روز دنیا استفاده می‌کنند. اگر تا 6 ماه پس از جراحی بینی گوشتی بزرگ به نتیجه دلخواه دست یافتید، باید بدانید که پس از آن تغییر خاصی در بینی شما ایجاد نمی‌شود و نیاز نیست نگران باشید. حتماً برای کاهش چالش‌های این جراحی، به مراقبت‌های پس از عمل توجه ویژه‌ای داشته باشید. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *