عوارض عمل بینی بدون بیهوشی طیف گسترده‌ای را به دنبال دارد که می‌تواند تاثیرات منفی و طولانی مدت در سلامت افراد داشته باشند. امروزه عمل‌های زیبایی با جدید‌ترین و پیشرفته‌ترین تجهیزات پزشکی و توسط پزشک متخصص در کم‌ترین زمان ممکن انجام می‌شود و همانند گذشته زمان زیادی را در حالت بیهوشی نخواهید بود. بر این اساس انتخاب روش بی‌حسی موضعی برای انجام عمل جراحی چندان پیشنهاد نمی‌شود. برخی افراد به دلایل متفاوتی همچون حساسیت، تمایلی به بیهوشی برای انجام عمل ندارد. اگر قصد انجام این نوع جراحی را دارید پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید، تا با عوارض عمل بینی بدون بیهوشی آشنایی کاملی پیدا کنید.

شناخت عوارض جراحی بینی بدون بیهوشی

“عوارض عمل بینی بدون بیهوشی” به گونه‌ای است که برخی از افراد ممکن است با شناخت عوارض آن از  این نوع عمل صرف نظر کنند. این اقدام محدودیت زمانی برای پزشک ایجاب می‌کند و این مهم‌ترین نکته است. زیرا بیمار با خارج شدن از حالت بی‌حسی درد زیادی را متحمل خواهد شد. بنابراین پزشک نمی‌تواند فرصت زیادی در عمل بینی داشته باشد. البته درد همواره حین انجام جراحی به شکل خفیف‌تر با بیمار همراه است، اما شدت آن قابل تحمل است.

مهم‌ترین عوارض جراحی بینی بدون بیهوشی

درد

در حالت عادی بعد از عمل بیمار مدت زمانی را در حالت بیهوشی خواهد بود و بدن به راحتی استراحت می‌کند. زمانی که بیمار به هوش می‌آید به دلیل داشتن حالت منگی و بیهوشی همچنان متوجه درد زیادی نخواهد شد. از مهم‌ترین عوارض عمل بینی بدون بیهوشی می‌توان به درد زیاد آن بعد از عمل اشاره کرد که به محض از بین رفتن حالت بی‌حسی احساس می‌شود.

خشکی و گرفتگی بینی

از دیگر عوارض عمل بینی بدون بیهوشی می‌توان به ایجاد حالت نامطبوع خشکی و گرفتگی بینی اشاره کرد. این حالت به واسطه میزان تنفس شما در حین عمل رخ می‌دهد. اگر در حالت بیهوشی قرار بگیرید، میزان تنفس شما کم‌تر شده و حجم کم‌تری از اکسیژن و هوا منتقل می‌شوند. بنابراین خشکی و گرفتگی بینی شدت کمتری دارد.

عدم تغییر سایز بینی

یکی از عوارض جراحی بینی بدون بیهوشی‌ عدم تغییر سایز بینی است. افرادی که قصد دارند این روش را برای جراحی بینی انتخاب کنند بهتر است بدانند که به دلیل‌عدم بیهوشی، دست پزشک برای اجرای برخی اقدامات بسته است. اگر به دنبال تغییر سایز بینی هستید بهتر است روش دیگری را برای جراحی انتخاب کنید؛ زیرا در روش بی‌حسی تنها فرم بینی تغییر می‌کند و جراح بینی نمی‌تواند برای تغییر سایز بینی اقدامات زیادی انجام داد. این روش مناسب افرادی است که تنها با فرم بینی خود مشکل دارند.

سخن پایانی

به طور کلی جراحی برای اجزای صورت با روش‌های زیادی انجام می‌شود که می‌توانید درباره نحوه اجرای آن با پزشک متخصص مشورت کنید. اما به خاطر داشته باشید که هر عمل زیبایی عوارض و مشکلات خاص خود را دارد. از عوارض عمل بینی بدون بیهوشی می‌توان به این موضوع اشاره کرد که شما نمی‌توانید انتظارات فوق العاده از پزشک داشته باشید. درد و گرفتگی، خشکی راه‌های تنفسی، ایجاد التهاب و کبودی و… از مهم‌ترین عوارض این جراحی به شمار می‌آیند. به خاطر داشته باشید که انجام عمل‌های زیبایی نیاز به تخصص و تجربه زیادی دارد پس بهتر است پیش از هر اقدامی درباره نحوه عمل پزشک مربوطه اطلاعات کافی کسب کنید.