فشار خون و جراحی بینی :

در این بخش می خواهیم درباره فشار خون و جراحی بینی صحبت کنیم. برخی از افرادی که می خواهند برای انجام عمل بینی اقدام کنند دچار فشار خون هستند و این سوال برایشان پیش می آید که آیا عمل بینی برایشان خطرناک است یا خیر؟ در ادامه مطالب به پاسخ این پرسش پرداخته ایم با ما همراه باشید.

فشار خون بالا چیست؟

قبل از اینکه به نقش فشار خون بالا در عمل بینی بپردازیم بهتر است کمی بیشتر با این مسئله آشنا شویم.

زمانی که خون با سرعت بالا در بدن پمپاژ شود فرد دچار فشار خون بالا می شود. فشار خون با دو عدد سیستولیک ( فشارخون روی سرخرگ در زمان ضربان قلب ) و دیستولیک ( فشارخون روی سرخرگ بین دو ضربان قلب ) اندازه گیری می شود. در فشار خون نرمال عدد سیستولیک زیر 120 و عدد دیستولیک زیر 80 می باشد. مهمترین علائم فشار خون بالا عبارت اند از :

  • خون دماغ
  • قرمز شدن صورت
  • سرگیجه و سردرد
  • احساس خواب آلودگی
  • سردرگمی
فشار خون و جراحی بینی
فشار خون و جراحی بینی

فشار خون چه تاثیری در جراحی بینی دارد؟

با توجه به اینکه فشار خون بالا باعث تغییر ضربان قلب می شود ممکن است این مسئله در اثر بیهوشی حین عمل بینی نیز رخ دهد به همین دلیل متخصصان بیهوشی در طول عمل تنفس و ضربان قلب بیمار را کنترل می کنند. امروزه از انواع بیهوشی در جراحی بینی استفاده می شود که در برخی از آنها بیمار به صورت کامل بیهوش نشده و فقط به صورت آرام و بدون حرکت در حالت خواب و بیداری قرار می گیرد. بنابراین در صورت تشخیص پزشک استفاده از این روش های برای بیماران مبتلا به فشار خون خطر کمتری را به همراه دارد.

نکته :

1 _ در جلسه مشاوره حتما بیماری خود را با پزشک در میان بگذارید.

2 _ اگر از داروی فشار خون استفاده نمی کنید حتما قبل از جراحی بینی دوره درمان را آغاز کنید.

3 _ لیستی از داروهایی که مصرف می کنید را تهیه کرده و در اختیار پزشک قرار دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *