یکی از مشکلاتی که افراد را از عمل بینی می ترساند، قرمزی چشم بعد از عمل بینی می باشد که بسیار رایج می باشد. قرمزی چشم ها بعد از جراحی بینی به این دلیل به وجود می آید که بینی و چشم ها از طریق رگ های خونی و اعصاب یکسان به هم متصل هستند. قرمزی چشم بعد از رینوپلاستی معمولا موقتی است و ظرف نهایتاً یک هفته برطرف می شود. با این حال، اگر قرمزی چشم ها بعد از عمل ادامه یابد و یا حتی بدتر شود، باید برای ارزیابی عفونت و درمان این مشکل با پزشک خود در ارتباط باشید.

قرمزی چشم بعد از عمل بینی

همانطور که می دانید عمل بینی یک عمل سنگین و پیچیده می باشد و به همین دلیل با عوارض جانبی همچون تورم، کبودی، التهاب و قرمزی در قسمت های مختلف صورت، بینی و چشم همراه است. در این مطلب قصد داریم در رابطه با قرمزی چشم بعد از عمل بینی صحبت کنیم جهت کسب اطلاعات بیشتر تا پایان همراه ما باشید.

علت خون مردگی چشم بعد از عمل بینی چیست؟

شاید برای شما هم سوال باشد که عمل بینی چگونه بر روی چشم ها تاثیر می گذارد؟ جواب این سوال این است که هنگام عمل به چشم ها نیز فشار وارد شده و همین امر موجب تجمع خون در اطراف چشم و در نتیجه قرمزی و کبودی دور چشم می شود.

قرمزی چشم پس از گذراندن دوران نقاهت خود به خود از بین می رود اما اگر این موضوع اذیتتان می کند و می خواهید هر چه زودتر از شر آن راحت شوید می توانید از روش های زیر استفاده کنید.

⛔⛔ نکته⛔⛔

بهترین جراح بینی در تهران دکتر حامد عباسی با توجه به هدف بیمار از تکنیک های مختلفی برای جراحی رینوپلاستی استفاده می کند و این امر در کاهش عوارض جانبی تاثیرگذار است. بسیاری از افراد پس از عمل بینی با عوارض بسیار اندک مواجه شده و پس از مدت کوتاهی نیز بهبود می یابد بنابراین اگر روند بهبودی شما نسبت به دیگران طولانی تر شده نگران نباشید.

قرمزی چشم بعد از عمل بینی
قرمزی چشم بعد از عمل بینی

چگونه قرمزی چشم بعد از عمل بینی را کاهش دهیم ؟

شما می توانید برای کاهش هر چه سریع تر قرمزی چشم از کمپرس سرد استفاده کنید. برای این کار از حوله و یا یک پارچه تمیز کمک بگیرید و کمپرس را به صورت مستقیم بر روی پوست خود قرار ندهید. همچنین از داروهایی همچون استامینوفن و بروفن استفاده نکنید.

از قرار گرفتن در معرض مستقیم نور خورشید بپرهیزید و هنگام بیرون رفتن عینک آفتابی بزنید و الکل و سیگار را به مدت یک ماه حذف نمایید.

درمان کبودی دور چشم بعد از عمل بینی

کبودی دور چشم بعد از عمل بینی زمانی رخ می‌دهد که عروق آسیب دیده خون در زیر پوست گیر بیافتند، که این امر موجب کبودی آبی یا بنفش رنگ روی پوست می شود. پس از عمل بینی، عروق پوستی در طول دیوار اوربیتال چشم گیر می‌افتند، که باعث می‌شود چشم‌ها ظاهری سیاه داشته باشند.
علاوه بر این، ممکن است برخی افراد التهاب و تورم نیز در اطراف چشم داشته باشند که کاملاً موقتی است. این اثرات بین هفت الی ده روز از بین خواهد رفت.

هرچند، برخی بیماران ممکن است تا چند هفته یا ماه پس از جراحی نیز تورم و کبودی را تجربه کنند. این موضوع کاملاً به پروسه بهبودی بیمار و مراقب‌های پس از عمل بستگی دارد.

قرمزی چشم بعد از عمل بینی تا چه مدت باقی می ماند؟

بهبود تورم و التهاب و یا قرمزی چشم بعد از عمل بینی بستگی به تغییراتی دارد که در طی جراحی توسط پزشک انجام شده است. این بهبودی ممکن است بین یک هفته یا چند ماه پس از جراحی زیبایی بینی طول بکشد که کاملا طبیعی است بنابراین صبور باشید و تا بهبودی کامل خود صبر کنید.

کلام آخر

 هنگام عمل بینی به چشم ها نیز فشار وارد می شود و همین موضوع موجب تجمع خون در اطراف چشم و در نتیجه قرمزی و کبودی دور چشم می شود. قرمزی چشم پس از گذراندن دوران نقاهت خود به خود از بین می رود اما اگر این موضوع اذیتتان می کند و می توانید با روش هایی که در مقاله گفته شده این قرمزی و خون مردگی را برطرف نمایید.

2 دیدگاه برای “قرمزی چشم بعد از عمل بینی

  1. mahyar گفته:

    سلام ببخشید با توجه به فشاری که هنگام جراحی بینی به چشم وارد میشه امکان کاهش بینایی وجود داره؟

    • دکتر حامد عباسی گفته:

      سلام ایجاد فشار ناشی از جراحی بینی تنها منجر به قرمز و کبود شدن اطراف چشم ها می شود و هیچ آسیبی به چشم ها نخواهد رسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *