قرمز شدن پوست بینی ، دماغ قرمز

قرمز شدن پوست بینی علل زیادی دارد. از عفونت گرفته تا خجالت، خشکی پوست بینی یا ضخیم بودن پوست بینی .

دلایل قرمز شدن پوست بینی

• آکنه روزاسه (rosacea) : اولین علت دماغ قرمز که بسیار رایج است، آکنه rosacea نامیده می شود که یک وضعیت التهابی پوست است. قرمزی معمولا بر روی گونه ها شروع می شود، به بینی، گوش ها، چانه و دیگر نقاط صورت یا بدن گسترش می یابد.

• رینوفیما (Rhinophyma) : یک عارضه جانبی از روزاسه درمان نشده است که باعث تجمع غدد چربی روی بینی می شود. این بیماری می تواند شکل بینی را تغییر دهد، و آن را بزرگ ، پر از برآمدگی و سخت کند.
    Rhinophyma در مردان بسیار شایع تر از زنان است. این ممکن است به علت تأثیر هورمون های مردانه از جمله تستوسترون باشد.
  • پوست خشک : پوست بسیار خشک می تواند بینی را قرمز و تحریک کند. بعضی از مردم با پاک کردن های مداوم، این خشکی و سوزش را بیشتر می کنند .
    وضعیت پوست خشک، مانند اگزما، می تواند بینی را قرمز، ناهموار و یا تحریک کند. قرمزی به طور معمول موقت است.
  • لوپوس (Lupus) : لوپوس به بیماری خود ایمنی گفته می شود که بر روی بسیاری از قسمت های بدن تاثیر می گذارد.
    یکی از علائم این بیماری ،راش پوستی است که بیش تر بر روی بینی و گونه ها ظاهر می گردد و به پروانه تشبیه می شود. برای تشخیص باید به متخصص روماتولوژی مراجعه گردد .
    دو روش اصلی جراحی بینی را بدانید!

دماغ قرمز
  • آلرژی : آلرژی می تواند بینی را به روش های مختلف قرمز نگاه دارد. تب یونجه، آلرژی گرد و غبار و آلرژی های حیوانی ممکن است باعث عطسه و آبریزش بینی شود.
    معمولا پاک کردن بینی می تواند پوست را تحریک کند و ظاهر قرمز را ایجاد کند . آلرژی همچنین ممکن است باعث ایجاد رگهای خونی در داخل و اطراف بینی شود که در زیر پوست ورم کرده و بترکد و بینی را متورم و قرمز کند.
  • صدمات : جراحات بینی می تواند رگ های خونی زیر پوست را پاره کند و بینی را متورم و قرمز کند. جراحی اخیر بینی ، ضربه به بینی ، آکنه کیستیک و آسیب های پوستی می تواند باعث ایجاد قرمزی شود.
  • سایر علل احتمالی : بعضی از عوامل دیگر می توانند باعث قرمزی موقت شوند. تغییر برای مدت کوتاهی است و بینی در عرض چند دقیقه یا چند ساعت به رنگ طبیعی خود می رسد.
    الکل، تغییرات دما، خوردن غذای تند و سرخ شدن از خجالت ، برخی از مردم را به طور موقت قرمز می کند . افرادی که پوست نازک یا رنگ پریده دارند و رگ های خونی قابل مشاهده هستند بیشتر احتمال دارد که بینی شان در پاسخ به این عوامل قرمز کنند.

درمان دماغ قرمز

درمان یک بینی قرمز بستگی به علت قرمزی دارد. مهم است بدانیم که آیا مسئله با پوست یا رگهای خونی است. اگر مشکل با رگ های خونی یا ناشی از بیماری مزمن باشد، کرم ها و داروهای موضعی برای پوست استفاده نمی شود.

درمان آکنه روزاسه با شناسایی عوامل شیوه زندگی که موجب بروز بیماری می شود، آغاز می شود. بعضی افراد در پاسخ به استرس، غذاهای خاص یا کرم های پوستی، روزاسه را توسعه می دهند. از بین بردن این عوامل می تواند شدت و فرکانس قرمزی را کاهش دهد.

استفاده از کرم ضدآفتاب می تواند سبب جلوگیری از رشد روزاسه شود، اما علت اصلی آن را درمان نخواهد کرد.

داروهای حاوی گوگرد و بعضی از آنتی بیوتیک ها می توانند علائم روزاسه را کنترل کنند .وقتی که روزاسه رگهای خونی را بیشتر قابل مشاهده می کند، برخی از داروهای قلبی عروقی می توانند کمک کنند.

رینوفیما با درمان های فعلی قابل برگشت نیست، اما درمان روزاسه که زمینه این بیماری است، می تواند از بدتر شدن آن جلوگیری کند. جراحی زیبایی ممکن است کمک کند.

برای درمان آلرژی ،اجتناب از لوازم آرایشی و محصولات پوستی که باعث واکنش های آلرژیک می شوند، می توانند از قرمز شدن بینی جلوگیری کنند.

قرمز شدن پوست بینی

بینی را به آرامی با پارچه نرم پاک کنید . این موضوع می تواند به جلوگیری از تحریک و قرمزی کمک کند . کرم مرطوب کننده همچنین می تواند کمک کننده باشد، به خصوص اگر پوست به نظر می رسد پوسته پوسته و خشک است.

درمان پوست خشک ممکن است شامل محصولات بلغور جو دوسر ، کرم استروئید و مرطوب کننده های اگزما باشد.
پوست خشک نیاز به رطوبت بیشتری دارد، بنابراین استفاده از کرم مرطوب کننده ممکن است کمک کند. افرادی که مبتلا به اگزما هستند ممکن است نیاز به تجویز داروهای مختلف داشته باشند.