عکس-بخیه-بینی

مراقبت از بخیه های بینی پس از رینوپلاستی، برای دستیابی به بهترین نتیجه بعد از عمل ضروری است. خوشبختانه مراقبت از بخیه های عمل بینی بسیار ساده است و نیاز به یادگیری کارهای سخت و پیچیده پزشکی نیست و می‌تواند رابطه ی‌ مستقیمی با سلامتی فرد داشته باشد.

پس نتیجه می گیریم که چگونگی گذراندن دوران نقاهت و بهبودی بعد از عمل بینی بسیار حائز اهمیت است چرا که همانطور که گفتیم بینی عضوی حساسی در بدن ماست و مراقبت از آن پس از جراحی زیبایی بینی واجب است.

اگر فرد پس از عمل بینی طبق دستورات پزشک و جراح بینی عمل نکند قطعا نمی تواند نتیجه دلخواهش را بگیرد و دچار مشکلاتی می شود که ممکن است غیر قابل جبران باشند.

انواع بخیه های جراحی بینی

  • بخیه کشیدنی : این نوع بخیه که معمولا در برش های خارجی بینی استفاده می شود، پس از مدت مشخص توسط پزشک کشیده می شود.
  • بخیه قابل جذب : این نوع بخیه که معمولا در برش های داخل بینی استفاده می شود به مرور زمان جذب پوست می شود.
انواع-بخیه-های-عمل-بینی

بخیه های داخل دماغ چند روز بعد از عمل می افتند؟

پس از عمل رینوپلاستی و در طول درمان، بیمار باید بخیه های خارجی (روی بینی) خود را تمیز و خشک نگه دارد. این بخیه ها معمولا هفت روز بعد از جراحی کشیده می شود. در همین حال، بخیه های قابل جذب در داخل بینی در حدود یک هفته بعد از عمل بینی ناپدید می شوند و جذب پوست می شوند و مانند گذشته نیاز به کشیدن بخیه ها نیست. 

مراقبت از بخیه های بینی پس از رینوپلاستی

یکی از موضوعات مهم پس از عمل زیبایی بینی مراقبت از بخیه های بینی است. تمیز و خشک نگه داشتن بخیه های خارجی بینی بسیار مهم است که باید طبق دستور العمل های جراح بینی توسط فرد عمل شده انجام شود. البته علاوه بر بخیه های خارجی روی بینی مراقبت از بخیه های داخلی نیز بسیار حائز اهمیت است.

در زیر به مراقبت از بخیه های بینی پس از رینوپلاستی می‌پردازیم.

  • پراکسید هیدروژن و پماد آنتی بیوتیک اغلب به جذب شدن بخیه های جراحی رینوپلاستی در داخل بینی کمک می کند.
  • در طول دوران نقاهت پس از عمل بینی بهتر است از دستگاه بخور برای مرطوب کردن هوا ی محیط استفاده کنید. 
  • اگر چه بیمار بعد از رینوپلاستی می تواند با یک قطعه پلاستیکی بینی خود را پوشانده و حمام کند. اما گزینه بهتر برای مراقبت از بینی، خشک نگه داشتن بینی در دوران درمان است و بهتر است حمام کردن را چند روز به تعویق بیاندازید.
  • بخیه های خارجی رینوپلاستی معمولا طی یک هفته از درمان کشیده می شوند. با این حال اگر خونریزی، قرمزی، تب، عفونت و سایر مشکلات در نزدیکی بخیه های بینی رخ دهد، بیمار باید فورا جراح بینی خود را مطلع کند.
  • به هنگام عطسه دهان خود را باز کنید و تا یک هفته بعد از جراحی بینی شنا نکنید.
  • تا زمان جذب بخیه‌های جذبی و کشیدن بخیه‌های غیرقابل جذب، بینی را خشک نگه‌دارید.
  • حداقل سه ماه پس از عمل، از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم آفتاب جلوگیری کنید.
  • از کرم یا پماد های مخصوص برای رفع جای بخیه استفاده کنید.
مراقبت از بخیه های بینی پس از رینوپلاستی

مراقبت از بخیه های بینی پس از رینوپلاستی

آیا با کشیدن بخیه پس از جراحی بینی، زخم ها مجدداً باز می شوند؟

اگر بخیه های بعد از عمل بینی خیلی زود برداشته شوند، خطر باز شدن مجدد زخم ها وجود دارد. همچنین در صورت اعمال نیروی بیش از حد به ناحیه درمان پس از جراحی بینی، زخم ها می توانند دوباره باز شوند.

آیا میتوام به تنهایی بخیه ها را بعد از جراحی بینی بکشم؟

بیمارانی که سعی می کنند بخیه های جراحی بینی را به تنهایی از بین ببرند ممکن است به طور ناخواسته به بینی خود آسیبی وارد نمایند که بسیار خطرناک است. این کار ممکن است باعث خونریزی یا درد بینی و یاحتی عفونت در محل زخم شود. پس بهتر است کشیدن بخیه بعد از عمل بینی را به جراح خود و یا تیم دستیاران او بسپارید.

مدت زمان جوش خوردن بخیه جذبی بینی چقدر است؟

مدت زمان جوش خوردن بخیه جذبی بین ۷ الی ۱۰ روز متغیر است.

بخیه های جذبی داخل بینی کی می افتد؟

این نوع از بخیه‌ها به مرور زمان پس از عمل خود به خود حل می‌شوند و جذب پوست می گردند.

کلام آخر

برای مراقبت از بخیه های بینی پس از رینوپلاستی در سه روز اول، از کمپرس سرد در نواحی صورت که کبودی زیادی وجود دارد، استفاده کنید. حداقل یک تا دو هفته بعد از جراحی سر را بالا نگه دارید و حداقل تا سه هفته پس از جراحی زیبایی بینی از انجام فعالیت های شدید خودداری کنیدو سعی کنید بخیه های خارجی بینی را خشک نگه دارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *