مشکلات تنفسی بعد از عمل بینی :

یکی از مهمترین شکایات افرادی که جراحی زیبایی بینی انجام داده اند مشکلات تنفسی بعد از عمل بینی می باشد که به عوامل مختلفی مانند جراحی غیراصولی ، استفاده از تامپون بینی ، تورم بینی و غیره بستگی دارد که در ادامه مطالب به توضیح کامل آن ها پرداخته ایم با ما همراه باشید.

مشکلات تنفسی پس از جراحی بینی عبارت اند از :

1 _ جراحی غیراصولی :

در جراحی بینی یکسری استانداردها وجود دارد که اگر توسط جراح رعایت نشود مشکلاتی مانند تنگی نفس ، ظاهر نامناسب بینی و غیره را به همراه خواهد داشت. به عنوان مثال اگر جراح غضروف بیشتری از بینی بردارد منجر به تورفتگی قسمت پایینی بینی می شود که به اصلاح به این فرم بینی ، بینی پینوکیویی گفته می شود.

یکی دیگر از مواردی که منجر به ایجاد مشکلات تنفسی پس از جراحی بینی می شود تراشیدن بیش از حد غضروف بینی است که باعث می شود پره های بینی به سمت داخل بینی فرو رود طوریکه انگار به بینی گیره یا منگنه زده اند که در اصطلاح به این فرم بینی ، بینی منگنه ای یا کلیپسی گفته می شود. در فرم بینی منگنه ای با مسدود شدن راه عبور هوا فرد نمی تواند به راحتی نفس بکشد این دسته از افراد می توانند برای رفع مشکل خود جراحی ترمیمی بینی انجام دهند.

مشکلات تنفسی بعد از عمل بینی
مشکلات تنفسی بعد از عمل بینی

2 _ استفاده از تامپون بینی :

پس از عمل بینی جراح برای افزایش استحکام بینی در داخل بینی تامپون قرار می دهد همین امر باعث می شود تا فرد نتواند از طریق بینی نفس بکشد. شما باید پس از چند روز برای خارج کردن تامپون به نزد پزشک خود بروید.

3 _ تورم بینی ناشی از جراحی :

در عمل بینی نیز مانند تمامی جراحی های زیبایی بروز التهاب و تورم طبیعی می باشد، تورم بیش از حد بینی می تواند تنفس فرد را مختل کند. کاهش تورم بینی ممکن است تا 2 هفته هم طول بکشد برای بهبود هر چه سریع تر حتما به توصیه های پزشک عمل کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *