اکثر بیماران بعد از جراحی بینی با این سوال مواجه می شوند که کشیدن بخیه بینی چه زمانی انجام می شود؟در پاسخ باید بگوییم که معمولا بخیه‌های جذبی که در داخل بینی استفاده می‌شود، پس از گذشت ۳ الی ۴ هفته از جراحی بینی خود به خود جذب پوست می‌شود و نیازی به کشیدن آن‌ها نمی‌باشد. اما برای کشیدن بخیه‌های غیرجذبی بینی باید پس از  ۵ الی ۷ روز از عمل بینی خود به مطب پزشک مراجعه نمایید و برای کشیدن آن‌ها اقدام کنید.

چه زمانی باید برای کشیدن بخیه بینی اقدام کرد؟

پزشکان در عمل بینی نیز مانند تمامی جراحی ها از نخ های مخصوص بخیه برای بستن برش های ایجاد شده استفاده می کنند. به صورت کلی دو نوع نخ بخیه جذبی و غیر جذبی وجود دارد که معمولا برای برش های داخلی از نخ های جذبی و برای برش های خارجی از نخ های غیر جذبی استفاده می شود. نخ های جذبی همانطور که از نامش مشخص است پس از گذشت مدت زمان حدود 3 الی 4 هفته خود به خود جذب می شوند اما برای کشیدن بخیه بینی غیر جذبی باید بعد از 5 الی 7 روز به مطب بهترین جراح بینی مراجعه کنید.

امکان پاره شدن بخیه بینی وجود دارد؟

نخ های بخیه استحکام کافی داشته و به راحتی پاره نمی شوند با این شما باید به توصیه های پزشک به خوبی گوش کرده و به آن ها عمل کنید که ما چند مورد از آن ها را برایتان آورده ایم.

• از دستکاری کردن بخیه ها بپرهیزید.
  • تا قبل از کشیدن بخیه بینی با دهان باز عطسه کنید تا به بینی تان فشار وارد نشود.
  • تنها با محلول شستشو و گوش پاک کن داخل بینی تان را تمیز کنید.
  • از وارد کردن اشیاء تیز به داخل بینی جدا خودداری نمایید.

کشیدن بخیه بینی درد دارد؟

بسیاری از افراد به دلیل ترس از جراحی بینی از تصمیم خود منصرف می شوند که از آن ها کشیدن بخیه بینی می باشد. اگر شما هم جزء این دسته از افراد هستید باید بدانید که درد ناشی از کشیدن بخیه به اندازه برداشتن مو با موچین است بنابراین کاملا قابل تحمل بوده و جای هیچ گونه نگرانی نیست. این نکته را در نظر داشته باشید که هر چه نخ های بخیه شما چرب تر باشد کمتر اذیت می شوید بنابراین برای چرب نگه داشتن آن ها از پماد های مخصوص استفاده کنید.

کشیدن بخیه بینی

آیا جای بخیه بینی بعد از عمل بینی باقی می ماند؟

جای زخم و بخیه (اسکار) بعد از عمل بینی به عوامل مختلفی همچون ضخامت پوست، جنس نخ و مهارت جراح بستگی دارد. جراحان سعی می کنند از نازکترین نخ برای زدن بخیه استفاده کنند تا جای آن بر روی پوست باقی نماند، همچنین اگر پزشک یا دقت و ظرافت بیشتری این کار را انجام دهد احتمال باقی ماندن جای بخیه به حداقل می رسد. این نکته را نیز در نظر داشته باشید که طبق بررسی های انجام شده جای بخیه روی پوست های سفید و نازک کمتر از سایر پوست ها باقی می ماند.

نکته :

عواملی مانند کشیدن سیگار، پوست خشک، تابش مستقیم نور خورشید، عفونت و غیره روند بهبود جای بخیه را کند تر می کنند بنابراین برای رسیدن به هدف دلخواه از ایجاد شرایط ذکر شده جلوگیری کنید.

چنانچه بخیه داخل بینی پس از عمل دچار خونریزی یا قرمزی شد و یا علائمی نظیر عفونت یا تب داشتید، سریعا به جراح مراجعه کنید. همچنین می‌توانید جهت علت سوزش جای بخیه بینی و یا ماندن بخیه در داخل بینی با جراح بینی خود مشورت نمایید.

3 دیدگاه برای “کشیدن بخیه بینی چه زمانی انجام می شود؟

1. Shimabar گفته:

سلام بخیه های داخل بینیم بعد ۲ هفته باعث خارش شده با تنفس تکون خوردن کمی احساس میکنم طبیعیه؟؟