چطور و کی بینی خود را عمل کنیم؟ اگر شما هم این سوال را دارید پس این مطلب را از دست ندهید .

فرم بینی در زیبایی چهره نقش اساسی دارد . برخی افراد به صورت ژنتیکی و مادرزادی فرم بینی زیبایی دارند که با صورت آنها متناسب است .

انجام عمل بینی برای چه کسانی مناسب است ؟

کسانی که دارای بینی بزرگ ، انحراف دار یا بینی استخوانی هستند . بعضی افراد نیز به دلیل وجود مشکلات مختلف از قبیل مشکلات تنفسی ، انحراف تیغه بینی ، ضربه ناشی از تصادف ، مشاجره یا هر حادثه‌ای ناچار به انجام عمل بینی هستند .

برای انجام عمل بینی باید نکات قبل و بعد از عمل را رعایت کرد . همچنین در مورد شرایط مناسب عمل بینی نیز مشاوره کافی انجام داد .

زمان و شرایط مناسب برای انجام عمل بینی

پاسخ سوال چطور و کی بینی خود را عمل کنیم؟ را در این مطلب می توانید بیابید :

مناسب ترین سن برای انجام عمل زیبایی بینی بالای 18 سالگی است . در سنین زیر 18 سال انجام عمل بینی توصیه نمی‌شود و در صورت تمایل فرد یا اضطرار در عمل باید هدف از عمل مورد بررسی قرار گیرد .

در سنین قبل از 18 سالگی به دلیل نابالغ بودن فرد و تغییرات حتمی در فرم چهره و استخوان بندی و امکان رشد اجزای صورت انجام عمل بینی درست نیست .

در همه فصول سال می‌توان عمل بینی را انجام داد البته عمل بینی در فصل سرما (زمستان) شرایطی دارد که قبلا توضیح داده ایم .

باید زمانی را برای این کار در نظر گرفت که شخص فرصت استراحت 10 روزه داشته باشد . داشتن سلامت فیزیکی بسیار مهم است زیرا در صورت نداشتن سلامت جسمانی دوران نقاهت طولانی می‌شود . ازنظر روحی و فکری نیز باید سلامت فرد کامل باشد و دچار وسواس و یا افسردگی نباشد .

در کل شخص نباید انتظار داشته باشد بعد از انجام عمل زندگی او دگرگون شود . نوع پوست و ضخیم و نازک بودن آن نیز در جراحی بینی بسیار مؤثر است و معمولاً افراد با پوست‌های خیلی چرب نتیجه دلخواه خود را از عمل نمی‌گیرند .

چطور و کی بینی خود را عمل کنیم؟
چطور و کی بینی خود را عمل کنیم؟

توصیه‌های قبل از عمل بینی

  • قبل از اینکه به جراحی بینی اقدام کنید با پزشک خود درباره مواردی که به موفقیت آمیز بودن عمل کمک می‌کنند صحبت کنید و اطلاعات کسب کنید .
  • در صورتی که مبتلا به نوعی بیماری هستید و برای درمان دارو مصرف می‌کنید پزشک را آگاه کنید .
  • پزشک با انجام آزمایش خون و چکاپ کلی از بدن شما ، به بررسی وضعیت جسمانی شما می‌پردازد . این آزمایش‌ها برای پیشگیری از بروز بیماری های تنفسی ضروری است .
  • معمولاً جراحان قبل از عمل از زوایای مختلف بینی شما عکس می‌گیرند و با نرم افزارهای مربوطه فرم مورد انتظار بینی را به شما نشان می دهند ،با این کار می‌توانید طرح بینی خود را مشخص کنید .
  • دو هفته قبل از عمل برای جلوگیری از خونریزی از مصرف داروهای خاص و داروهای رقیق کننده خون مانند آسپرین خودداری کنید .
  • سیگار کشیدن نیز موجب طولانی شدن دوران نقاهت و بهبود بعد از عمل می‌شود . پس از مصرف سیگار و سایر دخانیات قبل از عمل خودداری کنید .
  • همچنین با شخصی به عنوان همراه روز عمل هماهنگی لازم به عمل آورید چون در اثر بیهوشی به تنهایی نمی‌توانید از خود مراقبت کنید و نیاز به کمک دارید .

بایدها و نبایدها در عمل بینی

  • در گروه های سنی پایین محدودیت های ناشی از بلوغ مانع انجام عمل بینی می‌شود بنابراین بهتر است کودک یا نوجوان را از این عمل منصرف کرد .
  • برای انجام عمل بینی باید به پزشک ماهر و کارآزموده مراجعه کرد پس بدون انجام تحقیقات دست به این کار نزنید .
بهترین زمان و سن برای جراحی زیبایی بینی
بهترین زمان و سن برای جراحی زیبایی بینی
  • بسیاری از افراد تمایل دارند عملی توسط جراحی بینی بازیگران داشته باشند . به یاد داشته باشید عمل بینی شما با تلاش پزشک به بهترین نحو انجام خواهد شد اما گاهی به دلایل نداشتن ساختار مناسب بینی نتیجه دلخواه به دست نخواهد آمد .
  • قبل از عمل به بررسی بینی با سایر اجرای صورت بپردازید زیرا فرم چانه و گونه ها و پیشانی در شکل ظاهری بینی شما تأثیر فراوان دارد .
  • قبل از عمل سعی کنید موارد لازم برای استراحت بعد از عمل را فراهم کنید . این موارد شامل مواد غذایی ، کتاب و مجله و … برای سرگرمی ، مناسب سازی منزل و خصوصاً اتاقی که در آن استراحت خواهید کرد ، وسایل مناسب برای حمام ، داروهای مورد نیاز و … هستند .
  • سعی کنید از فشارهای عصبی قبل از عمل دوری کنید چون تأثیر مثبتی در نتیجه عمل نخواهد داشت .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *