علل خونریزی بعد از عمل بینی چیست؟

در این مطلب به سوال علل خونریزی بعد از عمل بینی چیست؟ پاسخ می دهیم .

افراد زیادی هستند که علاقه مند به انجام جراحی و عمل بینی می باشند . عمل جراحی نیز به مانند دیگر عمل ها می تواند گاهی عوارضی نیز در پی داشته باشد .

یکی از این عوارض که بسیار نادر است ، خونریزی پس از عمل می باشد . اگر می خواهید بدانید علت خونریزی پس از عمل رینوپلاستی چیست ، با ما همراه باشید .

علل خونریزی بعد از عمل بینی چیست؟

معمولاً پس از عمل بینی ، خونریزی از بینی اتفاق نمی افتد . این خونریزی عموماً در معدود موارد روی می دهد .

علل اصلی و طبیعی خونریزی پس از عمل بینی می تواند درد یا حالت تهوع پس از عمل باشد که بسیار کم اتفاق می افتد .

برای جلوگیری از این نوع خونریزی ها عمدتاً از داروهای مسکن و آرام بخش یا داروهای ضد تهوع استفاده می شود . اما اگر با استفاده از این داروها باز هم خونریزی متوقف نشود ، علل دیگری هستند که می توانند باعث بروز خونریزی پس از عمل بینی شوند . یکی از این موارد استعمال داروهایی است که خاصیت ضد انعقاد خون دارند .

مصرف چه داروهایی منجر به خونریزی پس از عمل بینی می شود ؟

داروهایی نظیر آسپرین ، ناپروکسن ، بروفن و … پیش از عمل جراحی می تواند باعث ایجاد خونریزی پس از عمل شوند .

علل خونریزی بعد از عمل بینی چیست؟
علل خونریزی بعد از عمل بینی چیست؟

کارهایی که باید پیش از عمل زیبایی بینی انجام داد

  • برای جلوگیری از بروز خونریزی پس از عمل ، بهتر است دو هفته پیش از عمل به توصیه های پزشک و جراح گوش فرا دهید و از استفاده از دارو های ضد انعقاد خون جلوگیری کنید .
  • همچنین کشیدن سیگار قبل از عمل بینی می تواند مشکل ساز باشد . از دو هفته قبل ترک کنید .
  • از 8 ساعت پیش از عمل چیزی نخورید ، خوردن مواد خوراکی پیش از عمل می تواند در هنگام بیهوشی مشکل ساز شود و باعث برگشت مواد درون معده به سمت حلق شود و از این طریق راه تنفسی را سد کند .
  • از خوردن غذاهایی که حاوی ویتامین E هستند نیز پیش از عمل خودداری کنید. این غذاها نیز می توانند باعث بروز خونریزی پس از عمل شوند.
  • نکته دیگری که باید بدانید این است که : از استفاده از داروهای گیاهی به صورت سر خود اجتناب کنید ، چرا که برخی از این داروهای گیاهی خاصیت ضد انعقادی خون دارند و پس از عمل می توانند باعث خونریزی شوند . اگر هم از هر نوع داروی شیمیایی یا گیاهی خاصی استفاده می کنید ، این موضوع را با پزشک معالج خود در میان بگذارید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *