عمل بینی در فصل سرما

عمل بینی در فصل سرما (جراحی بینی در زمستان) در نتیجه نهایی عمل تاثیر بدی دارد؟

شرایط آب و هوایی سرد، اثر منفی در نتیجه نهایی جراحی بینی ندارد .

از آنجا که گردش خون بینی پس از جراحی بینی تا مدتی تحت تاثیر قرار می گیرد، بینی شما ممکن است تغییرات شدید درجه حرارت و سرما یا گرمای زیاد را به مدت چند هفته کمتر تحمل کند و این مساله خود را به صورت آبریزش، احتقان یا احساس خشکی در بینی نشان دهد.

بینی ممکن است در چند هفته اولیه پس از جراحی متورم تر از حد معمول احساس شود

همچنین اگر شما در یک منطقه بسیار سرد زندگی می کنید و در خانه در معرض گرمای خشک باشید ممکن است خشکی بینی بیشتری را تجربه  کنید. در غیر این صورت هیچ مشکلی با انجام جراحی بینی در زمستان نخواهید داشت.

عمل بینی در فصل سرما

عمل بینی در فصل سرما

در کوتاه مدت به دلیل دستکاری بافت نرم و اثر آن بر عروق و اعصاب، نوک بینی ممکن است احساس سردتر از حد معمول را تجربه کند و مقداری بی حسی داشته باشد.

همچنین ممکن است این احساس را داشته باشید که بینی مال شما نیست، ولی نتیجه طولانی مدت جراحی زیبایی بینی تحت تاثیر آب و هوای سرد نیست.

روش هایی برای مرطوب نگه داشتن بینی

  • اولین دارو برای بهبود این وضعیت ، اسپری سالین یا ژل است. سالین یا آب نمک استریل ، بهترین راه برای مرطوب کردن مجدد بینی است که در این صورت تولید خلط به طور طبیعی انجام می شود.
  • آب زیاد بنوشید 
  • سیگار نکشید : اگر شما سیگار می کشید برنامه ریزی کنید که مقدار آن را به شدت کاهش داده یا به کلی ترکش کنید . علاوه بر این متخصص بیهوشی شما بسیار خوشحال خواهد شد اگر بیمار سیگاری نباشد .
  • استفاده از پماد وازلین ، ویتامین A و ویتامین D در داخل سوراخ های بینی 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *