تامپون بینی چیست؟ علت استفاده پزشکان از تامپون و اینکه چرا دکتر عباسی در عمل های خود از فیتیله بینی استفاده نمی کند؟ در این مطلب تلاش می کنیم به سوالات بالا پاسخ دهیم و اطلاعات لازم در مورد تامپون بینی را به شما بدهیم .

از گذشته تا کنون وقتی بینی مورد جراحی قرار می گیرد  چه جراحی زیبایی بینی و چه جراحی درمانی بینی ، پزشکان تدابیری را برای پانسمان کردن بینی در نظر می گیرند .

تامپون بینی چیست ؟ انواع تامپون بینی را معرفی کنید ؟

در گذشته جراحان تکه ای پنبه آغشته به گاز استریل را به صورت فشرده در انتهای عمل بینی داخل حفره های بینی قرار می دادند .

بعدها تامپون بینی یا همان فیتیله بینی به صورت بسته بندی شده در دسترس پزشکان قرار می گرفت که به صورت فوم ، گاز و یا پنبه بود .

بعدها همین فیتیله هم به شکل دیگری طراحی شد و دارای یک زائده و یا نخی شد که در بیرون بینی باقی می‌ماند و به کمک آن می‌توانستند تامپون را تغییر موقعیت داده و یا تعویض نمایند .

تامپون بینی چیست ؟

دلایل استفاده از فیتیله بینی

• جلوگیری از خونریزی بینی
  • حفظ موقعیت تیغه بینی
  • باز نگه داشتن حفره بینی
  • نرم کردن جراحت‌های داخل بینی
  • جلوگیری از خشک شدن زیاد بینی
  • پیشگیری از تشکیل جای زخم
  • جلوگیری از سرازیر شدن ترشحات بینی بعد از عمل
  • کمک به فرم دهی بینی

تمام کسانی که تجربه استفاده از تامپون بینی را داشته اند از درد بسیار زیاد به هنگام خارج کردن تامپون بینی می گویند، بله درد آن قابل کتمان نیست و برای بیماران بسیار ترسناک است و از بسیاری از پزشکان سوال آیا  کشیدن تامپون بینی درد داره؟ پرسیده می شود .

دکتر عباسی در عمل های خود از تامپون بینی استفاده نمی کند و ما در مقاله ای دیگر با نام خداحافظ تامپون بینى! به دلایل آن اشاره کرده ایم .

دکتر حامد عباسی با کمک متد های نوین در جراحی ، نیازی به استفاده از تامپون بینی نمی بیند و خیال بیماران را از بابت درد آن راحت می کند .