جای بخیه و زخم (اسکار) بعد از عمل بینی در صورت مراقبت از بخیه های بینی تا دو ماه از بین می رود و جای نگرانی نیست. یکی از نگرانی های مراجعه کنندگان برای عمل بینی ، باقی ماندن جای بخیه ها روی پوست بینی است .

در مقاله ای مجزا به نحوه مراقبت و نگهداری از بخیه ها پس از جراحی پرداخته ایم و از شما درخواست می کنیم این مقاله مفید را مطالعه کنید . اما اگر به هر دلیلی جای بخیه ها در پوست شما باقی ماند در این مطلب به  راهکارهای آن اشاره خواهیم کرد .

بخیه چیست ؟

روشی پزشکی است که به وسیله نخ های استریل جراحی برای بستن برش ها و جراحات بافت بدن استفاده می شود . بخیه ها برای بستن زخم های سطحی یا عمیق استفاده می شوند .

دون نوع بخیه وجود دارد که این تفاوت در جنس نخ ها است :

  1. نخ های غیر قابل جذب : این نوع نخ برای زخم های پوستی ایده آل هستند و در جراحی زیبایی ها بسیار استفاده می شوند . نخ ها پس از بهبود پوست از پوست جدا می شوند که اصطلاحا می گویند بخیه ها کشیده می شوند .
    نخ های غیر قابل جذب برای زخم های داخلی که برای مدت زمان طولانی نیاز به درمان دارند، ایده آل هستند. و تا 300 روز یا بیشتر می توانند بافت را متصل نگه دارند .
  2. نخ های قابل جذب : لایه هایی که به سرعت شفا می یابند می توانند با بخیه های قابل جذب ترمیم شوند . این بخیه ها از مواد ساخته شده است که می تواند به تدریج در داخل بدن حل شود.
    این بخیه در چند روز اول بسیار قوی است اما پس از دو هفته تقریبا جذب پوست شدهو تا 60 روز این حل شدن به اتمام می رسد .
    بخیه های قابل جذب ایده آل برای درمان عضلات هستند، زیرا عضلات برای ترمیم در ابتدای کار نیاز به بخیه قوی دارند تا به سرعت بهبود یابند.

جای بخیه و زخم (اسکار) بعد از عمل بینی

جای بخیه و زخم (اسکار) بعد از عمل بینی

علت باقی ماندن جای بخیه بعد از رینوپلاستی

  • پزشک غیر حرفه ای : هر چه پزشک شما از تکنیک های بخیه زنی آگاه باشد می تواند با ظرافت کار دوخت بافت و پوست را انجام دهد تا احتمال باقی ماندن جای بخیه را به حداقل برساند .
  • رنگ پوست بیمار : احتمال باقی ماندن جای بخیه در پوست روشن بسیار کمتر از پوست تیره است . پس اگر پوستتان تیره است از پوست تان بیشتر مراقبت کنید .
  • رعایت نکردن مواردی که جراح بینی به شما در طول دوران استراحت توصیه کرده . مانند عدم استفاده از پماد ضد اسکار تجویز شده از سوی پزشک .

درمان جای بخیه و زخم (اسکار) بعد از عمل بینی

اگر به هر دلیلی جای بخیه ها در بینی شما باقی ماند به طوری که این مسئله شما را اذیت می کند ، می توانید از پزشک خود مشاوره های لازم را جهت ملاقات با متخصص پوست بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *