عمل-بینی-طبیعی-دکتر-حامد-عباسی
 

جراحی بینی طبیعی برای افرادی است که می‌خواهد ظاهر طبیعی بینی خود را حفظ کرده و در عین حال بتوانند ایرادات آن را برطرف کنند. این نوع جراحی برای افرادی مناسب است که انتظارات واقع‌بینانه‌ای از جراحی دارند و نمی‌خواهند بعد از عمل کسی متوجه عمل‌شدن بینی آن‌ها شود.

در این مطلب قصد داریم در مورد جراحی بینی طبیعی اطلاعاتی را در اختیار شما بگذاریم تا متوجه شوید چگونه یک جراح با مهارت خود کاری می‌کند که در عین رفع مشکلات بیمار، ظاهر طبیعی چهره حفظ شود. تا پایان این مطلب با ما همراه باشید تا رمز چگونگی انجام این جراحی را بدانید.

[elementor-template id=”8751″]

آشنایی با جراحی بینی طبیعی

بینی عضو مرکزی صورت هر فرد به حساب می‌آید و اگر به هردلیلی تقارن و تناسب با اجزای دیگر چهره نداشته باشد، زیبایی ظاهر را برهم می‌زند. جراحی بینی طبیعی به این معناست که نتیجه نهایی آن یک بینی نرمال با اندازه متناسب اجزای صورت با قوس و شیب مناسب خواهد بود، به طوری که چهره مصنوعی نشود. در این جراحی برخلاف عمل بینی به روش‌های فانتزی، نیمه‌فانتزی خبری از نوک تیز و رو به بالا برای بینی نخواهد بود. عمل بینی در این روش به متناسب‌ترین حالت بینی در چهره اصرار دارد.

در جراحی بینی طبیعی مشکلات مختلف بینی که پزشک تشخیص می‌دهد، مانند پولیپ بینی یا انحراف تیغه بینی برطرف می‌شود و یک زیبایی طبیعی و به دور از اغراق به بینی داده خواهد شد.

در جراحی بینی طبیعی برای اینکه نتیجه کاملا طبیعی جلوه کند از حجم بافت بینی به اندازه کمی کاسته می‌شود بطوریکه که بینی در کنار گونه‌ها ظاهر مطلوبی داشته باشد. برای این منظور به حفظ غضروف، استخوان و بافت نرم بینی در یک موقعیت طبیعی تمرکز می‌شود.

جراحی بینی طبیعی

اهداف جراح در جراحی بینی طبیعی

راز جراحی زیبایی بینی طبیعی این است که جراح محافظه کارانه عمل کند ظرافت را تا حد زیادی در نظر داشته باشد. هدف نهایی جراح در جراحی بینی طبیعی به تناسب رساندن بینی در کنار سایر اجزای صورت است. برای اینکار اقدامات زیر توسط جراحان انجام می‌شود.

  • شکل دادن به غضروف در یک موقعیت آناتومیک طبیعی
  • حفظ غضروف کافی برای به حداقل رساندن عدم تقارن سوراخ بینی
  • کم‌کردن ارتفاع نوک بینی
  • جلوگیری از ایجاد اسکار در نواحی زخم(چرا که باعث ایجاد تغییرات در فرم بینی خواهد شد)
  • استفاده از آندوسکوپی برای دست یافتن به وضوح بالا

فواید جراحی بینی طبیعی

عمل بینی طبیعی به این دلیل که تنها بر حفظ نچرال بودن چهره متمرکز می‌شود، برای تمامی افراد هم خانم‌ها و هم آقایان، هم بینی‌های گوشتی و هم بینی‌های استخوانی قابل انجام است. این جراحی در اکثر موارد رضایت بیماران را در نتایج خود دارد، چرا که تغییرات وسیع و غیرطبیعی را هدف قرار نداده و بیمار انتظار غیرمعقول از انجام آن ندارد.

ویژگی بینی طبیعی

  1. سایز بینی: زمانی می‌توان گفت یک بینی ظاهری شکیل دارد که با صورت هارمونی لازم را داشته باشد. شاید حتی فردی بینی نسبتا بزرگی داشته باشد اما به طور کلی کاملا با صورت وی همخوانی داشته و نیازی به جراحی زیبایی بینی نباشد. در جراحی طبیعی بینی، معیار مهم در تغییر سایز بینی، تناسب آن با اجزای صورت است.
  2. سوراخ‌های بینی: در بینی‌های فانتزی پره‌های بینی به اندازه زیادی دستکاری می‌شود و نتیجه این کار سوراخ‌های بینی بسیار کوچک است. این در حالی است که در بینی طبیعی سوراخ‌ها خیلی کوچک نمی‌شوند.
  3. قوس بینی: در رینوپلاستی طبیعی پشت بینی بعد از جراحی صاف بوده و یا اینکه برای زیبایی بیشتر تنها قوس اندکی  توسط جراح ایجاد خواهد شد.
  4. نوک بینی: در بینی‌های عروسکی با هدف تیز کردن نوک بینی، تیغه بینی بیش از حد تراش داده می‌شود. این امر در جراحی طبیعی دماغ اتفاق نمی‌افتد.
  5. زاویه بین بینی و لب: زاویه طبیعی بین بینی و لب چیزی حدود ۹۰ تا ۱۰۰ درجه است.
    اگر خواهان یک بینی طبیعی بعد از جراحی هستید این زاویه برای شما در نظر گرفته می‌شود.
    در بینی‌های فانتزی زاویه بین بینی و لب چیزی حدود ۱۰۵ درجه محاسبه می‌شود.

4 دیدگاه برای “جراحی بینی طبیعی

  1. delara گفته:

    سلام آقای دکتر من می خواستم بدونم آیا امکانش هست که با عمل فقط قوز روی بینیم بردارم جوری که اصلا کسی متوجه نشه بینیم عمل کردم؟ ممنون از پاسخ گوییتون

  2. heematiii گفته:

    سلام دکتر وقتتون بخیر
    من ۱ماه پیش زمین خوردم بینی م قسمت استخونیش اندازه عدس از یه طرف زده بیرون مثل قوس کوچکی شده فقط از روبرو مشخصه میگن در رفتگی اون قسمت شایدم شکستگی هست اگه بخوام بدون جراحی اون جاش بیافته مثل بقیه در رفتگی ها ممکنه به نظرتون؟ و کلا به نظرتون هزینه جا انداختن یا صاف کردنش چقدر میشه؟
    اگه جراحی بخاد چی کار دیگه نمی‌خوام بینیم رو دوست دارم فقط اون قسمت برآمدگی برگرده سرجایش چقدر میشه

    • دکتر حامد عباسی گفته:

      سلام خیر الان امکان جا اندازی وجود نداره چون زمانش گذشته و باید معاینه بشید برا جراحی طبیعی میتونید اقدام کنید که تغیر زیادی نکنه و ایرادها فقط برطرف بشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *