جراحی بینی و شیردهی یکی از سوالات مهم بسیاری از خانم هایی که می خواهند برای انجام عمل بینی اقدام کنند می باشد به همین دلیل می خواهیم در این مطلب به توضیح عمل بینی در دوران شیردهی بپردازیم. امروزه جراحی بینی یکی از پرطرفدارترین جراحی های زیبایی در سراسر دنیا به خصوص میان بانوان به شمار می رود. عمل بینی بانوان به دلایل مختلفی مانند دوران بارداری و شیردهی دارای یکسری محدودیت ها می باشد که در ادامه مطالب با آن ها آشنا خواهیم شد.

جراحی بینی در دوران شیردهی به دلایل زیر باعث نگرانی مادران شده است:

  • تاثیرات داروی بیهوشی بر روی کودک نیز تاثیر بگذارد.
  • ممکن است بروز مشکلات احتمالی ، در شیردهی مادران اختلال ایجاد کند.
  • داروهای تجویز شده توسط پزشک سلامت نوزاد و روند شیردهی را دچار مشکل کند.

 

جراحی بینی و شیردهی
جراحی بینی و شیردهی

امکان عمل بینی در دوران شیردهی وجود دارد؟

امکان عمل بینی و شیردهی به صورت همزمان وجود دارد اما مادر باید پس از عمل و در دوران شیردهی یکسری نکات را به صورت دقیق و منظم انجام دهد تا بتواند بدون هیچ مشکلی به کودکش شیر بدهد این نکات عبارت اند از :

1 _ بلافاصله پس از عمل اثرات بیهوشی همچنان باقی است و مادر به صورت کامل هوشیاری خود را به دست نیاورده است بنابراین باید تا 12 ساعت بعد از جراحی نمی تواند به کودک خود شیر بدهد.

2 _ همچنین شیردهی بلافاصله پس از عمل ممکن است به دلیل اثرات داروی بیهوشی کودک را دچار خواب آلودگی کند پس بهتر است تا زمان هوشیاری کامل مادر و از بین رفتن اثرات داروی بیهوشی از شیرخشک برای تغذیه کودک خود استفاده کنید.

3 _ پزشک برای کاهش درد و ناراحتی بیمار مسکن و آنتی بیوتیک تجویز می کند که اصلا جای نگرانی نیست چرا که این داروها هیچ تاثیر منفی بر شیردهی و سلامت کودک ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *