جراحی همزمان پولیپ و زیبایی بینی خواسته افرادی است که می‌خواهند در یک جراحی هم پولیپ بینی را بردارند و هم به فرم دلخواه آن برسند. انجام این جراحی  پس از بررسی‌های لازم توسط جراح در صورت کاندید بودن بیمار، امکان‌پذیر است. 

از آن جایی که جراحی بینی یکی از پرطرفدارترین عمل‌های جراحی در کشور ما به شمار می‌آید، داشتن اطلاعات کافی در بیمارانی که قصد انجام عمل بینی را دارند و دارای پولیپ هستند، ضروری است. در این مقاله در مورد امکان همزمانی جراحی پولیپ و زیبایی بینی صحبت خواهیم کرد، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

چگونگی جراحی همزمان پولیپ و عمل زیبایی بینی

همانطور که احتمالا می‌دانید پولیپ‌ها توده‌هایی خوش‌خیم در بینی هستند که باعث بروز مشکلاتی دائمی همچون تنگی نفس و گرفتگی برای بیمار می‌شوند. برای بیمارانی که با این مشکل دست و پنجه نرم می‌کنند و می‌خواهند برای جراحی همزمان پولیپ و زیبایی بینی خود اقدام کنند، پیشنهاد می‌شود هر دو عمل را در یک جلسه انجام دهند.

بعد از تشخیص امکان انجام همزمان دو عمل زیبایی بینی و برداشتن پولیپ، این دو عمل درمانی و زیبایی در کنار هم انجام می‌شود. از آنجایی که پولیپ‌ بینی در مجاری آن قرار دارد، معمولا جراح اول از همه به درمان و برداشتن آن می‌پردازد و سپس ظاهر و فرم بینی را ترمیم می‌کند.

جراحی همزمان پولیپ و زیبایی بینی مزایای زیادی دارد.

شروط لازم جراحی همزمان پولیپ و زیبایی بینی

برای انجام جراحی پولیپ و زیبایی بینی به صورت همزمان، در ابتدا باید شرایط بیمار توسط پزشک تایید شود. برای این منظور اطلاعاتی از بیمار گرفته می‌شود تا تشخیص داده شود آیا فرد کاندیدای مناسبی برای انجام این دو عمل در یک جلسه است یا خیر. موارد زیر قبل از عمل به صورت کامل بررسی خواهند شد:

  • سوابق بیماری‌های گذشته بیمار به صورت کامل توسط پزشک دریافت می‌شود. بنابراین اگر پرونده پزشکی دارید، به پزشک جراح خود تحویل دهید.
  • داروهای مصرفی بیمار باید به صورت کامل به پزشک اطلاع داده شود.
  • اگر سابقه هرگونه عمل قبلی (خصوصا عمل‌های بینی) را دارید، باید بررسی‌های بیشتری برای شما صورت بگیرد.
  • سن و وضعیت سلامت عمومی عوامل تاثیر گذار و مهمی هستند. برخی پزشکان عمل برای سنین بالای 50 را قبول نمی‌کنند.
  • بزرگ نبودن بیش از حد پولیپ شرطی مهم است که باید در نظر گرفته شود. ممکن است برای برداشتن آن یک جلسه عمل جداگانه نیاز باشد.

مزایای عمل همزمان پولیپ و زیبایی بینی

انجام جراحی همزمان پولیپ و زیبایی بینی مزایای زیادی دارد. از جمله:

  1. بیهوشی و تجربه عوارض آن برای هر دو عمل، فقط یکبار برای بیمار اتفاق می‌افتد.
  2. برای هر دو عمل یکبار نیاز به تحمل دوران نقاهت و عوارض خواهد بود.
  3. با انجام دو عمل در یک جلسه بیمار هزینه بسیار کمتری پرداخت خواهد کرد.
  4. در زمان و وقت بیمار صرفه‌جویی بسیاری می‌شود.

معایب عمل همزمان پولیپ و زیبایی بینی

از آنجایی که بینی در سیستم دستگاه تنفسی نقش دارد، عمل بینی جزو عمل‌های حساس به حساب می‌آید. بنابراین همیشه هم اینگونه نیست که هیچ معایبی برای انجام جراحی پولیپ و زیبایی بینی همزمان وجود نداشته باشد. به عنوان مثال ممکن است عمل اول در یک جلسه تمام نشود. به هر جهت وجود شرایط غیرمنتظره برای هر عملی محتمل است.

روش‌های انجام همزمان دو عمل جراحی پولیپ و زیبایی بینی

ممکن است تصور کنید به این دلیل که برداشتن پولیپ باید قبل از عمل زیبایی انجام شود، با توجه به مرحله اول که درمانی است، جراحی باید به صورت باز انجام شود. در صورتی که اینگونه نیست و حتی این توده‌های خوش‌خیم در بینی هم می‌توانند به صورت بسته برداشته شوند. بنابراین نیازی به نگرانی نیست، چرا که با روش‌های بسته هم می‌‌توان این عمل را انجام داد.

نتیجه گیری

در این مقاله در مورد این سوال مهم صحبت کردیم که آیا افرادی که در بینی خود پولیپ احساس می‌کنند و می‌خواهند برای جراحی زیبایی بینی نیز اقدام کنند، می‌توانند هر دوی این عمل‌ها را در یک عمل انجام دهند یا خیر. همانطور که خواندید این امکان به راحتی فراهم است و مزایای بسیاری برای بیماران خواهد داشت. از کمتر شدن هزینه تا نقاهت کمتر مزایای این تصمیم است.

سوالات متداول

کدام تخصص برای جراحی همزمان پولیپ و زیبایی بینی مورد نیاز است؟

از آن جایی که دو عمل خارج کردن پولیپ و رینوپلاستی زیبایی دو نتیجه متفاوت درمانی و زیبایی برای بیمار خواهند داشت، برای انتخاب پزشک جراح باید دقت کنید. شما باید به دنبال جراح مناسب بینی باشید که متخصص گوش و حلق و بینی باشد و تخصص زیبایی دارد. در این صورت از بابت انجام هر دو عمل خیالی راحت خواهید داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *