سیاه شدن پوست بینی بعد از عمل یکی از اتفاقات نادر است که در این مطلب به آن می پردازیم. در موارد نادری بعد از جراحی بینی پوست آن سیاه می شود که به آن نکروز پوست بینی هم می گویند . نکروز به معنی از بین رفتن بافت زنده است و این اتفاق می تواند در هر قسمت از پوست بدن اتفاق بیفتد .

اگر به هر دلیل خون به بخشی از بافت نرسد ، بافت دیگر اکسیژنی دریافت نمی‌کند و از بین می‌رود یا اصطلاحا دچار نکروز می‌شود . در بینی این اتفاق زمانی می افتد که در حین عمل بینی آسیبی به بافت رسیده و مانع خون رسانی به آن می شود و این مشکل با گذشت زمان منجر به سیاه شدن پوست بینی می شود.

دلایل سیاه شدن پوست بینی بعد از عمل

احتمال ابتلا به نکروز پوست بینی در افرادی که بیماری و مشکلات خاصی دارند ، داروی خاصی را استفاده می کنند و یا عادات غلطی دارند ، بیشتر است . در این قسمت به چند مورد اشاره می کنیم :

  • اختلالات عروقی
  • عفونت‌های موضعی داخل بینی
  • تکنیک نادرست جراح : دستکاری زیاد در بافت بینی و تخریب آن از سوی جراح ، احتمال نکروز را افزایش می دهد .
  • عمل ریویژن بینی : که به معنی عمل برای بار دوم است چون بافت بینی یکبار توسط جراح دستکاری شده ، انجام جراحی برای بار دوم احتمال آسیب به بافت بینی و نرسیدن خون به آن وجود دارد .
  • استفاده از داروی آکوتان Accutane یا رواکوتان Roaccutane قبل از عمل بینی
  • سیگاری بودن فرد

سیاه شدن پوست بینی بعد از عمل

سیاه شدن پوست بینی بعد از عمل

یکی دیگر از مواردی که ممکن است منجر به نکروز شود ، تزریق ژل به بینی است .تزریق ژل با هدف زیبا کردن ظاهر بینی و پر کردن فرورفتگی ها انجام می شود اما تزریق ژل‌های غیراستاندارد یا تزریق میزان زیاد در محل نامناسب به بینی نیز احتمال بروز نکروز را بالا می‌برد.

در انتخاب پزشک جراح خود نهایت دقت را بکنید زیرا در مواردی که نکروز پوست بینی ، گسترش یابد و به اسکلت بینی آسیب بزند ، درمان آن سخت تر خواهد بود .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *