ویژگی پوست سالم چیست؟ آگاهی از خواص پوستتان، در انتخاب محصولات مراقبت از پوست مناسب و رژیم های درمانی مفید ،موثر است .

پوست انسان پوشش بیرونی بدن و بزرگترین عضو سیستم محافظتی است و از آنجا که با محیط زیست ارتباط دارد ،نقش مهمی در حفظ ایمنی بدن در برابر بیماری های شناخته شده دارد .

معرفی انواع پوست

نوع پوست فرد ممکن است با توجه به عوامل خارجی (مانند آب و هوا، میزان مراقبت از پوست) و داخلی (مثلا داروها، تغییرات هورمونی) در طول زمان تغییر کند .

  1. پوست طبیعی : پوست نرمال یک بافت صاف و یک سطح شفاف و روشن، با منافذ خوب دارد. هیچ ضایعه قابل مشاهده ، قسمت های چرب یا مناطق نازک وجود ندارد.
    تولید چربی، مقدار رطوبت ، میزان حساسیت و دوره بهبود متعادل است . این نوع پوست اغلب در جوانان یافت می شود .
  2. پوست خشک : پوست خشک با کمبود رطوبت در سطح مشخص می شود که منجر به کشیدگی پوست و حتی پوسته پوسته شدن می شود.
    پوست به نظر می رسد کدر است، به خصوص در گونه ها و در اطراف چشم . این ممکن است به دلیل نبود خاصیت الاستیکی پوست باشد و منجر به خطوط ظریف و چین و چروک شود .
    در مواردی ، خشکی شدید ممکن است با خارش و سوزش همراه باشد . خشکی به دلیل عملکرد غلط تولید چربی طبیعی پوست sebum می باشد . 
  3. پوست چرب : پوست های چرب با افزایش میزان چربی ها بر سطح پوست به علت فعالیت بیش از حد غدد تولید چربی ، به وجود می آیند .
    این نوع پوست براق و ضخیم و اغلب با منافذ بزرگ است . پوست روغنی مستعد ابتلا به زخم ها و سایر عوارض است. اغلب در مردان بیشتر از زنان است و بیشتر در نوجوانان و جوانان تاثیر می گذارد.

  4. پوست ترکیبی : پوست ترکیبی خشک در بعضی از قسمت های بدن و چرب در سایر محل ها می باشد . پوست ترکیبی در صورت بیشتر به شکل پوست خشک در گونه ها و در اطراف چشم و پوست چرب در منطقه T (بینی، پیشانی و چانه) می باشد .
    اجزای خشک و قسمت های روغنی نیاز به مراقبت های مختلف دارند . این نوع پوست بسیار رایج است.

    ویژگی پوست سالم
    ویژگی پوست سالم

     

     

  5. پوست حساس : “پوست حساس” یک نوع پوست نیست، بلکه یک نشانه ناشی از عوامل مختلف است . بیماران تمایل دارند پوست خود را به عنوان “حساس” توصیف کنند اگر پوستشان موقع استفاده از محصولات مراقبتی به طور منظم با قرمزی، خارش، سوزش یا خشکی، واکنش نشان دهد .
    علل این بیماری ممکن است یک اختلال اساسی پوست، آلرژی یا واکنش به تماس با محصولات خاص پوستی باشد . معمولا بیشتر پوست صورت درگیر این مشکلات است.
  6. پوست سالخورده : با بالا رفتن ، تولید چربی در پوست کاهش می یابد و اغلب منجر به افزایش خشکی ، انقباض و چین و چروک پوست می شود .
    پوست حالت کشیدگی پیدا کرده و سرانجام شروع به خارش و سوزش می کند .

خصوصیات پوست سالم

  • رنگ پوست شفاف باشد
  • پوست نرم و انعطاف پذیر باشد
  • منافذ پوست قابل رویت نباشد
  • میزان رطوبت و چربی پوست متعادل باشد
  • در پوست خبری از حساسیت شدید نباشد

1 دیدگاه برای “ویژگی پوست سالم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *