جراحی بینی بدون تامپون و فیتیله

جراحی بینی بدون تامپون :

گذاشتن و درآوردن تامپون بینی با درد و مشکلات تنفسی همراه است به همین دلیل بسیاری از افراد خواهان جراحی بینی بدون تامپون هستند. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با عمل بینی بدون تامپون تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

تامپون بینی چیست؟

حین عمل بینی به علت برش های ایجاد شده داخل بینی رگ های خونی آسیب می بینند بنابراین پس از عمل شاهد خونریزی های شدید خواهیم بود. پزشکان برای جلوگیری از این خونریزی و حفظ غضروف ها طبق روش های مرسوم از تامپون در داخل بینی استفاده می کنند. جنس تامپون از پنبه و یا گاز استریل می باشد.

گذاشتن و درآوردن تامپون بینی بسیار دردناک است همچنین وجود یک جسم بزرگ در داخل بینی باعث مسدود شدن مسیرهای تنفسی می شود که در این شرایط فرد تنها از راه دهان می تواند نفس بکشد به همین دلیل پزشکان روش جدیدی را ابداع کرده اند که در آن دیگر نیازی به استفاده از تامپون نمی باشد.

جراحی بینی بدون تامپون

چگونه می توان تامپون بینی را حذف کرد؟

امروزه پزشکان با تلفیق علم و هنر به تکنیک های جدیدی دست یافته اند که در آن بینی آسیب کمتری دیده و خونریزی پس از عمل نیز تا حد زیادی کاهش می یابد این تکنیک ها عبارت اند :

۱ _ حین جراحی برش های دقیق تری بر روی بینی ایجاد می شود.

۲ _ از روش های مختلفی برای جلوگیری از خونریزی حین جراحی و ترمیم سریع زخم پس از جراحی استفاده می شود.

۳ _ در صورت نیاز از اسپلینت به جای تامپون استفاده می شود.اسپلینت ها از جنس سیلیکون ساخته شده اند. مدت زمان استفاده از آن ها بسیار کوتاه بوده و هنگام درآوردن آن بیمار درد زیادی را احساس نمی کند.

نکته :

تنها در صورتی که بینی انحراف شدیدی داشته باشد از تامپون بینی آن هم در سایزهای کوچک استفاده می شود چرا که در این موارد اسپلینت بینی مناسب نمی باشد.

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]
برچسب ها