علت بوی بد بینی بعد از عمل چیست؟

بوی بد بینی بعد از عمل :

یکی از عوارض جراحی بینی ، بوی بد بینی بعد از عمل می باشد که به دلایل مختلفی عفونت ، نحوه جراحی ، بیماری های زمینه ای ، نخ های بخیه و اجسام خارجی داخل بینی ایجاد می شود. میزان ماندگاری این بو در افراد به شرایط آن ها بستگی دارد اما در بدترین حالت ممکن است تا چند ماه باقی بماند. در ادامه مطالب درباره چگونگی ایجاد این بوها و نحوه درمان آن صحبت کرده ایم جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

دلایل ایجاد بوی بد بینی پس از جراحی عبارت اند از :

۱ . عفونت بینی :

عفونت بینی به دلایل مختلفی سینوزیت ، نفوذ مخاط بینی به زیر پوست ، بافت های مرده داخل بینی و غیره ایجاد می شود. تب ، درد و تورم زیاد ، قرمزی بینی و تخلیه بوی بد از زخم های بینی از علائم عفونت بینی می باشند که در صورت مشاهده هر یک از آنها فورا به مطب پزشک مراجعه کنید تا اقدامات لازم جهت رفع عفونت را انجام دهد.

بوی بد بینی بعد از عمل

۲ . نخ های بخیه غیر جذبی :

نخ های بخیه غیر جذبی به دلیل ایجاد فضای مناسب امکان رشد میکروب در داخل بینی را فراهم می کنند که همین امر موجب ایجاد بوی بد بینی می شود. پس از کشیدن نخ های بخیه این مشکل نیز برطرف خواهد شد. همچنین وجود اسپلینت و تامپون بینی نیز می تواند همین شرایط را به وجود آورد.

۳ . بیماری های زمینه ای :

در صورتی که فرد به برخی بیماری های زمینه ای مانند دیابت و یا عفونت مبتلا باشد امکان ایجاد بوی بد بینی بعد از عمل وجود خواهد داشت.

۴ . نحوه جراحی :

در برخی از موارد پزشک برای کوچک کردن شاخک های بینی به منظور رفع گرفتگی بینی مجبور به سوزاندن شاخک ها می شود که همین امر موجب باقی ماندن بافت مرده در داخل بینی و در نهایت عفونت بینی می شود.

از چه روش های برای درمان بوی بد بینی استفاده می شود؟

نحوه درمان به علت ایجاد این بوها بستگی دارد ، به عنوان مثال اگر بو ناشی از وجود نخ های بخیه و یا اجسام خارجی داخل بینی باشد پس از خارج کردن آن ها از بین می رود. اما در صورت بروز عفونت پزشک آنتی بیوتیک و سرم های شستشوی بینی برایتان تجویز می کند که با مصرف به موقع به زودی مشکلتان برطرف خواهد شد. همچنین در صورت ابتلا به بیماری های زمینه ای حتما برای درمان اقدام کنید.

حتما بخوانید
سوهان کشیدن بینی یا رسپینگ چیست؟
برچسب ها

Would love your thoughts, please comment.x
()
بستن