تفاوت عمل بینی فانتزی با عروسکی را باید قبل از اقدام به جراحی خود در نظر داشته باشید. در این راستا می‌توانید با جراح مورد نظرتان مشورت‌های لازم را انجام داده تا گزینه مناسب با شرایط شما را بررسی کند. تفاوت‌های عمل بینی فانتزی با عروسکی بسیار ریز هستند هستند که هر کسی آن را نمی‌داند. در ادامه این مطلب تعدادی از آن‌ها را برای شما شرح داده‌ایم. پس تا انتهای این مطلب را بخوانید.

تفاوت مراحل عمل بینی فانتزی با عروسکی

در عمل بینی فانتزی ممکن است به صورت باز (با برش‌‌های بزرگ در بینی) یا بسته (با برش‌های درون بینی) انجام شود. روش بسته برای تغییرات کوچک‌تر و فانتزی‌تر معمولاً انتخاب می‌شود.

اما نوع عروسکی عمدتاً به صورت باز انجام می‌شود. به این معنی که جراح بینی را به طور کامل باز می‌کند تا تغییر شکل را برای آن انجام دهد.

برای مدت زمان بازگشت به فعالت‌های روزانه در هر عمل، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

در مدل فانتزی بازگشت به فعالیت‌‌های روزمره معمولاً سریع‌‌تر خواهد بود و بیمار ممکن است بعد از چند هفته به فعالیت‌‌های معمولی خود باز گردد. مخصوصا اگر عمل به صورت بسته انجام شده باشد.

اما در مدل عروسکی بعد این نوع جراحی نیاز به زمان بیشتری برای بازگشت به فعالیت‌های عادی دارد.

تفاوت عمل بینی فانتزی با عروسکی در فرم دماغ

تفاوت‌ عمل بینی فانتزی با عروسکی در فرم دماغ به شرح زیر است:

در مدل فانتزی هدف اصلی تغییرات در شکل و اندازه بینی است. این جراحی ممکن است باعث تغییر در ظاهر دماغ نشود. تغییرات در فرم دماغ به طور مستقیم به تغییرات عمل وابسته نیستند و در این جراحی تغییرات در شکل بینی ممکن است بر فرم دماغ تاثیر نگذارند.

اما  در مدل عروسکی جراح فرم بینی را تغییر می‌‌دهد تا مشکلات را حل کند یا تغییرات ناخواسته در شکل بینی (از جمله شکستگی‌‌ها) را تصحیح نماید. این نوع جراحی ممکن است به طور غیر مستقیم به فرم دماغ نیز تاثیر بگذارد و تغییرات در شکل بینی می‌توانند به گونه‌ای باشند که فرم متفاوتی برای بینی ایجاد کند. 

به همین دلیل اگر تغییر در فرم دماغ نیز برای شما مهم است، باید با جراح پلاستیک مشورت کنید تا گزینه‌های مناسب برای شکل بینی خود را مورد بررسی قرار دهید. همچنین، هر دو نوع جراحی نیاز به بررسی دقیق و برنامه‌ریزی از پیش دارند تا به نتایج مطلوب برسید.

تفاوت عمل بینی فانتزی با عروسکی

لزوم آشنایی بیماران با تفاوت عمل بینی فانتزی با عروسکی 

آشنایی بیماران با “تفاوت عمل بینی فانتزی با عروسکی” از این بابت بسیار مهم است که این آگاهی به آن‌ها کمک می‌کند تا تصمیم بهتری در مورد نوع جراحی بینی خود بگیرند. این آشنایی به چندین نحوه مفید است:

بررسی مشکلات: آگاهی از تفاوت‌ها به بیماران کمک می‌کند تا مشکلات و نیازهای شخصی خود را بهتر تشخیص دهند.

تصمیم ‌گیری اطلاع ‌رسانی: آگاهی از تفاوت‌ها به بیماران این امکان را می‌دهد که با جراح پلاستیک خود به خوبی مشورت کنند و تصمیم بهتری بگیرند. جراح می‌تواند بر اساس شرایط شخصی بیمار او راهنمایی کند که کدام نوع جراحی برای او بهترین گزینه است.

مراحل آمادگی قبل از عمل: آگاهی از نوع جراحی کمک می‌کند تا بیماران بهتر به مراحل آمادگی قبل از عمل بپردازند. این شامل آمادگی ذهنی، اطلاعات در مورد مراحل بعد از جراحی و زمان بازگشت به فعالیت‌های روزمره می‌شود.

توضیحات و اطلاعات دقیق: بیشتر جراحان پلاستیک تمام تفاوت‌ها و جزئیات مربوط به هر نوع جراحی را به بیماران توضیح می‌دهند. این اطلاعات دقیق به بیماران کمک می‌کند تا به تصمیمی خودکارانه‌تر برسند و تصمیم‌ گیری‌های مبتنی بر اطلاعات دقیق انجام دهند.

انتخاب جراح متخصص: اطلاعات در مورد تفاوت‌ها به بیماران کمک می‌کند تا جراح پلاستیک مناسبی انتخاب کنند که تجربه و تخصص در نوع جراحی مورد نظر داشته باشد.

راحتی روانی: اطلاعات دقیق به بیماران اعتماد به نفس بیشتری در مورد تصمیم‌گیری خود برای جراح می‌دهد. بیماران که از جزئیات و تفاوت‌ها آگاه هستند، ممکن است احساس راحتی بیشتری داشته باشند و با اطمینان بیشتری تصمیم به انجام عمل جراحی بگیرند.

بنابراین، آشنایی بیماران با تفاوت عمل بینی فانتزی با عروسکی مهم است و می‌تواند به ایجاد تصمیم‌گیری بهتر و تجربه موفق‌تر در مورد جراحیکمک کند. اگر قصد دارید جراحی بینی انجام دهید، با جراح پلاستیک متخصص مشورت‌های لازم را انجام دهید و تمام سوالات و تردیدهای خود را با وی بررسی کنید.

تفاوت عمل بینی فانتزی و عروسکی در کاندیداهای‌شان!

کاندیدای عمل فانتزی معمولاً بینی‌هایی با ساختار اصلی نسبتاً سالم دارند و می‌خواهند به تغییرات جزئی بپردازند. از این رو کاندیدای نو عروسکی ممکن است مشکلات ساختاری بینی داشته باشند که نیاز به تصحیح دارد.

کاندیدای هر دو نوع عمل باید به شرایط جسمانی و سلامتی خود دقت کنند. افرادی که برای عمل عروسکی نیاز به تصحیح مشکلات تنفسی دارند، باید مشکلات جسمانی را نیز در نظر بگیرند تا جراحی به درستی انجام شود.

پس از هر دو نوع جراحی مراقبت‌های بعد از عمل بسیار مهم هستند. بیماران باید نکات مربوط به بازگشت به فعالیت‌های روزمره، مراقبت از بینی و پیگیری‌های دوره‌ای توسط پزشک را با دقت انجام دهند.

سخن نهایی

نهایتاً توصیه و نظر پزشک جراح پلاستیک در مورد نوع جراحی بینی بسیار ارزشمند است. پزشک می‌تواند بر اساس ارزیابی دقیق و تجربه خود توصیه‌های مشخصی به شما دهد که بهترین گزینه برای شما باشند. به طور کلی، تفاوت‌ عمل بینی فانتزی با عروسکی در مواردی مانند هدف اصلی، مشکلات ساختاری بینی و شرایط جسمانی شخصی بستگی دارد. همچنین، نیاز به مشورت با پزشک متخصص و توجه به توصیه‌ها و نکات پس از جراحی اساسی است تا به نتیجه مطلوب برسید.

2 دیدگاه برای “تفاوت عمل بینی فانتزی با عروسکی

  1. شاپرک گفته:

    سلام وقت بخیر ،در زمان سرما خوردگی سی تی اسکن قبل عمل رو میتونیم انجام بدیم یا باید بعد خوب شدن انجامش بدیم؟….ممنون میشم راهنماییم کنید

    • دکتر حامد عباسی گفته:

      سلام از اونجایی که شما در زمان سرماخوردگی نمی‌تونید عمل کنید، باید اسکن رو هم بعد از سرماخوردگی بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *