ترس از جراحی بینی یکی از مهمترین دغدغه های افرادی است که می خواهند بینی خود را عمل کنند اما این مشکل با ایجاد آمادگی های لازم قبل از عمل به راحتی برطرف می شود. از جمله مواردی که ترس را در میان افراد ایجاد می کند می توان به درد ، کشیدن بخیه و تامپون بینی ، بیهوشی ، عوارض پس از عمل و ناموفق بودن عمل اشاره کرد.

مواردی که باعث ترس از عمل بینی می شود عبارت اند از :

1 . ترس از درد :

یکی دیگر از عواملی که بسیاری از افراد را از انجام عمل بینی منصرف می کند ترس از درد است. با توجه به اینکه قبل از عمل از انواع بیهوشی و یا بیحسی استفاده می شود قطعا در طول جراحی فرد درد و ناراحتی را احساس نمی کند. درد پس از عمل نیز در همه افراد یکسان نبوده و به نحوه و شدت عمل بستگی دارد. پزشک برایتان مسکن هایی تجویز می کند که می توانید در صورت احساس درد از آنها استفاده کنید.

و اما برخی از افراد از کشیدن بخیه و تامپون داخل بینی هراس دارند که کاملا هم درست است اما این اتفاق در یک لحظه انجام شده و درد آن کاملا قابل تحمل است.

2 . ترس از بیهوشی :

یکی از مهمترین ترس های افراد برای انجام عمل بینی ترس از بیهوشی است ، آنها از این که در طول عمل بیدار شوند و یا عوارض جانبی بیهوشی برایشان دردساز شود هراس دارند ، اما خوشبختان امروزه برای بیهوش کردن بیمار از داروهایی استفاده می شود که عوارض جانبی را به حداقل رسانده و امکان بیدار شدن بیمار در طول عمل را تقریبا غیرممکن می سازد.

ترس از جراحی بینی
ترس از جراحی بینی

3 . ترس از عوارض پس از عمل :

تورم ، کبودی ، التهاب و قرمزی از عوارض جانبی پس از عمل عستند که بعد از گذراندن دوران نقاهت به صورت کامل از بین می روند بنابراین جای هیچ گونه نگرانی نیست. روند بهبود این عوارض به شدت عمل بستگی دارد و در صورت طولانی شدن آن صبور باشید.

4 . ترس از ناموفق بودن جراحی :

و اما ترس از جراحی بینی به دلیل ناموفق بودن عمل ، تا حد زیادی به انتخاب پزشک بستگی دارد بنابراین قبل از عمل حتما درباره پزشک مورد نظر به خوبی تحقیق کنید تا عمل موفقی داشته باشید.

ایجاد آمادگی لازم قبل از عمل :

با انجام تحقیقات لازم و پرس و جو از افرادی که بینی خود را عمل کرده اند متوجه می شوید که تمامی ترس های شما بیهوده بوده و پایه و اساس درستی ندارد با این حال اگر باز هم نتوانستید ترس خود را کاهش دهید حتما در جلسه مشاوره با پزشک این مسئله را با وی در میان بگذارید. در این شرایط به نکات و توصیه های پزشک به خوبی گوش کرده و عمل کنید تا با آمادگی کامل به اتاق عمل بروید.

2 دیدگاه برای “ترس از جراحی بینی

  1. مهسا کریمی گفته:

    سلام آقای دکتر بینی من گوشتی میترسم نتیجه عمل اون چیزی که میخوام درنیاد… به نظرتون عمل کنم یا نه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *