بسیاری از افراد در طول زندگی خود به دلایل مختلفی مانند افت فشار و قند خون، استرس، سرماخوردگی، مصرف داروهای خاص و غیره با سردرد یا سرگیجه رو به رو می شوند. در این مطلب انواع روش های خانگی درمان سرگیجه را برایتان آورده ایم تا در صورت مواجهه با این مشکل بتوانید آن را برطرف کنید. البته این نکته مهم را در نظر داشته باشید که ممکن است سرگیجه ناشی از مشکل جدی درون بدن مانند سکته مغزی باشد بنابراین اگر سرگیجه با علائم دیگری همراه بود و یا با استفاده از روش های زیر بهبود نیافت حتما به مطب پزشک مراجعه کنید.

انواع روش های خانگی درمان سرگیجه عبارت اند از :

1 . رفع سرگیجه با زنجبیل :

زنجبیل یکی از بهترین مواد برای رفع سرگیجه است چرا که این ماده به بهبود جریان خون در مغز و سایر اندام های بدن کمک می کند. برای استفاده از این روش کافی است یک تکه زنجبیل تازه را بجوید و یا آن را مانند چای دم کرده و بنوشید. اگر شرایط شما به گونه ای است که هر روز دچار سرگیجه می شوید می توانید برای جلوگیری از بروز این اتفاق تکه ای زنجبیل در قوری چای خود بیندازید.

درمان سرگیجه
درمان سرگیجه

2 . از بین بردن سرگیجه با لیمو :

لیمو سرشار از ویتامین c است که این امر به بهبود سیستم ایمنی بدن و کنترل بیماری ها کمک می کند بنابراین شما می توانید برای از بین بردن سرگیجه از آن استفاده کنید. در این روش باید آب یک عدد لیمو را با یک لیوان آب و دو قاشق چای خوری شکر ترکیب کرده سپس آن را بنوشید.

3 . بهبود سرگیجه با عسل :

استفاده از قندهای طبیعی مانند عسل می توان به سرعت انرژی بدن را افزایش دهد بنابراین اگر سرگیجه ناشی از افت قند و یا فشار خون باشد بهترین روش استفاده از عسل است. برای این کار می توانید دو قاشق چای خوری سرکه سیب و عسل را در یک لیوان آب ولرم حل کرده سپس آن را بنوشید. این نکته را در نظر داشته باشید که به جای سرکه از آبلیمو هم می توانید استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *