رژیم غذایی قبل از جراحی بینی بسیار حائز اهمیت است و می تواند بسیاری از خطرات و مشکلات بعد از عمل بینی را کاهش دهد. همچنین 2 الی 3 هفته قبل از عمل زمان بسیار مناسبی برای آماده کردن بدن جهت انجام جراحی و بیهوشی می باشد بنابراین در جلسه مشاوره به خوبی به نکات پزشک توجه کرده و به آن ها عمل کنید.

مواد غذایی مناسب قبل از عمل بینی

۱- ویتامین و مواد معدنی

مصرف ویتامین ها به خصوص ویتامین ث در بهبود زخم بسیار موثر است بنابراین بهتر است از سه هفته قبل از عمل روزی یکبار ویتامین ث مصرف کنید. ویتامین E نیز همین ویژگی را دارد اما مصرف بیش از حد آن می تواند کبودی و خونریزی را افزایش دهد.

۲- پروتئین

تمامی بافت های بدن حاوی پروتئین می باشند بنابراین مصرف پروتئین در ساخت و ترمیم بافت های جراحی شده نقش بسیار مهمی دارد. مصرف پروتئین مانند گوشت ، تخم مرغ ، بادام زمینی و غیره را قبل از جراحی افزایش دهید.

رژیم غذایی قبل از جراحی بینی
رژیم غذایی قبل از جراحی بینی

مواد غذایی ممنوعه قبل از جراحی بینی

1- چای سبز

چای سبز یکی از دمنوش های مفید و محبوب میان ایرانی ها می باشد اما مصرف آن قبل از عمل فشارخون و ضربان قلب را بالا می برد به همین دلیل حدود 10 روز قبل از جراحی از مصرف چای سبز بپرهیزید.

2- میوه و سبزیجات

مصرف برخی از میوه ها و سبزیجات بعد از عمل بینی به بهبود هر چه سریع تر زخم کمک می کند اما استفاده از آنها حدود 24 ساعت قبل از جراحی توصیه نمی شود. میوه ها و سبزیجات به علت فیبر بالا دیر هضم هستند و این مسئله عمل را سختتر می کند.

3- سیگار و الکل

مصرف سیگار و الکل باعث می شود تا متخصص بیهوشی از داروهای با دوز بالا برای بیهوش کردن بیمار استفاده کند که در این صورت عوارض جانبی بیهوشی نیز افزایش می یابد بنابراین به هیچ عنوان تا 3 هفته قبل از عمل سیگار و الکل مصرف نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *