سوهان کشیدن بینی یا رسپینگ یکی از روش های فرم دهی و رفع مشکلات جزئی مانند برداشتن قوز بینی می باشد که در آن از ابزار فولادی ضد زنگ شبیه به سوهان ناخن استفاده می شود. بسیاری خانم ها و آقایان ایرانی دارای بینی استخوانی با قوز بزرگ یا خفیف هستند اگر شما نیز جزء این دسته از افراد هستید و به دنبال روشی ساده و مطمئن برای رفع قوز بینی خود می گردید تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

در چه مواردی می توان از رسپینگ بینی استفاده کرد؟

1 . پزشک در مواردی که قوز بینی بزرگ است ابتدا استخوان اضافی را با روش جراحی برداشته سپس برای فرم دهی به استخوان بینی از رسپینگ استفاده می کند.

2 . اما اگر قوز بینی خفیف باشد پزشک می تواند بدون نیاز به جراحی و تنها با استفاده از سوهان آن را برطرف کند.

3 . در برخی از موارد ممکن است حتی پس از جراحی نیز قوز بینی به صورت کامل برطرف نشده باشد در این شرایط نیز می توان شش ماه پس از جراحی اولیه از رسپینگ بینی استفاده کرد.

سوهان کشیدن بینی
سوهان کشیدن بینی

سوهان کشیدن بینی چگونه انجام می شود؟

ابتدا برای اینکه بیمار هیچ گونه درد و ناراحتی را احساس نکند از یکی از روش های بیهوشی عمومی و یا بیحسی موضعی استفاده می شود. در عمل بینی با بیحسی موضعی تنها ناحیه مورد نظر بیحس شده و فرد می تواند تمامی عملیات انجام شده روی بینی اش را ببیند و بشنود اما در روش بیهوشی عمومی بیمار به خواب عمیق فرو می رود. انتخاب روش بیهوشی به شرایط بیمار و تکنیک جراحی بستگی دارد که در ادامه برایتان آورده ایم.

برای صاف کردن قوز بینی پزشک می تواند از دو تکنیک باز و بسته استفاده کند. در روش باز پزشک یک برش در وسط دو سوراخ بینی ایجاد کرده و پس از بلند کردن پوست بینی عملیات سوهان کشیدن را انجام می دهد. اما در روش بسته از سوراخ های بینی برای این کار استفاده می شود. این نکته را در نظر داشته باشید که از تکنیک بسته برای جراحی ترمیمی بینی که بینی به تغییرات جزئی نیاز دارد استفاده می شود.

انواع سوهان بینی عبارت اند از :

سوهان سوزنی : از این نوع سوهان برای صاف کردن قوزهای بزرگ استفاده می شود.

سوهان عاج درشت : سوهان عاج درشت در رفع قوزهای متوسط کاربرد دارد.

سوهان نرم : از این مدل برای سوهان کشیدن بینی در مرحله نهایی نهایی استفاده می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *