پس از اتمام جراحی بینی ، پزشک برای محافظت از بینی و جلوگیری از جا به جا شدن استخوان و غضروف ها از وسیله ای به نام اسپلینت بینی استفاده می کند. مدت زمان ماندگاری اسپلینت در داخل بینی حدود یک هفته می باشد بنابراین شما در این مدت باید بیشتر از طریق دهان نفس بکشید که همین امر موجب خشک شدن و ترک خوردن لب ها می شود. در ادامه همین مطلب انواع روش های خانگی درمان خشکی لب را برایتان آورده ایم همراه ما باشید.

انواع روش های درمان ترک لب عبارت اند از :

1 . رفع خشکی لب با خیار :

خیار به دلیل ویتامین و مواد معدنی فراوانی که دارد یکی از بهترین روش های رفع خشکی لب می باشد. برای استفاده از این روش کافی یک عدد خیار را به صورت حلقه ای برش داده و آن را به مدت 15 الی 20 دقیقه بر روی لب هایتان قرار دهید تا شاهد تاثیر شگفت انگیز این میوه باشید. تا زمان حصول نتیجه دلخواه این کار را روزانه چند مرتبه تکرار کنید.

2 . درمان پوسته پوسته شدن لب با روغن نارگیل :

بسیاری از افراد از روغن های گیاهی همچون نارگیل ، زیتون ، بادام و غیره برای مراقبت از پوست ، مو و ناخن های خود استفاده می کنند بنابراین شما هم می تواند از این روغن ها برای درمان پوسته پوسته شدن لب هایتان کمک بگیرید. کافی است شب قبل از خواب مقداری از آن را بر روی لب هایتان بمالید تا صبح پس از بیدار شدن از خواب شاهد لب های نرم و زیبا باشید. استفاده از این روش هر شب قبل از خواب توصیه می شود.

درمان خشکی لب
درمان خشکی لب

3 . از بین بردن ترک لب با آلوئه ورا :

آلوئه ورا یک گیاه شگفت انگیز با خواص فراوان می باشد که از آن همچون روغن های گیاهی برای مراقبت از پوست استفاده می شود. در این روش باید یک برگ آلوئه ورا را از وسط برش داده و ژل داخل آن را خارج کنید سپس مقداری از آن ژل بر روی لب هایتان بمالید ، حدود 15 الی 20 دقیقه صبر کنید تا مواد معدنی موجود در آلوئه ورا جذب پوستتان شود و در نهایت لب هایتان را با آب ولرم بشویید. تا زمان رسیدن به هدف دلخواه هر روز این کار را انجام دهید.

4 . درمان خشکی لب با عسل :

و اما آخرین روشی که می خواهیم به شما عزیزان معرفی کنیم استفاده از عسل برای درمان خشکی لب می باشد. این ماده طبیعی با خواص ضد التهابی و آنتی باکتریالی که دارد می تواند به سرعت شما را به خواسته تان برساند. برای استفاده از عسل شب قبل از خواب مقداری از آن را بر روی لب هایتان بمالید و بگذارید تا صبح روی لب هایتان بماند. تا زمان برطرف شدن مشکلتان هر شب این کار را انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *