عمل بینی صورت کشیده یکی از انواع جراحی است که در میان افراد با صورت‌ کشیده و بیضی شکل رواج دارد. صورت‌هایی که فرم و حالت کشیده‌تری دارند با عمل بینی صورت کشیده می‌توانند بخش زیادی از چهره خود را همراه با نگه‌داشتن اصالت آن، بهبود دهند. در ادامه قصد داریم تا بیشتر درباره افرادی که صورت کشیده‌ای دارند و کاندید عمل هستند صحبت کنیم. تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

هدف از عمل بینی صورت کشیده چیست؟

اگر گونه‌های لاغر، پیشانی بلند و چانه‌ای کشیده دارید، فرم صورت شما بیضی یا کشیده است. از آنجا که ملاک زیبایی چهره در همه افراد، برجستگی گونه‌ها، خوش فرمی بینی و تناسب دیگر اعضای صورت با هم است، افرادی که صورت‌هایی کشیده دارند و عموما از برجستگی گونه شانس نیاورده‌اند به دنبال جراحی بینی صورت کشیده هستند.

هدف اصلی “عمل بینی صورت کشیده” افزایش زیبایی و تناسب صورت با تغییر شکل بینی است. با توجه‌ به اینکه بینی یکی از ویژگی‌های برجسته صورت شناخته می‌شود، تغییر در شکل و اندازه آن می‌تواند تأثیر بسزایی بر ظاهر کلی صورت داشته باشد. ضمنا عمل بینی در صورت کشیده همیشه صرفا برای بهبود زیبایی نیست و گاهی می‌تواند به علت مشکلات تنفسی ناشی از شکل نامناسب بینی نیز روی بیمار انجام شود.

عمل بینی صورت بیضی توسط دکتر جراح بینی با روش‌های مختلفی همچون جراحی بازو بسته انجام می‌شود. بسته به نیاز و مشکل مراجعه‌کننده، جراح به دنبال رسیدن به اهدافی همچون موارد زیر است:

  • بزرگ‌نمایی بینی
  • کوچک نمودن بینی
  • برجسته‌تر کردن یا کوچک‌تر کردن نوک بینی
  • کاهش عرض بینی
عمل بینی برای صورت کشیده

بهترین مدل عمل بینی صورت کشیده به چه صورت باید باشد؟

عمل بینی صورت کشیده، برای بهبود شکل و اندازه بینی انجام می‌شود. این نوع عمل جراحی به‌صورت تغییر شکل بینی از طریق جابه‌جایی استخوان و بافت‌های نرم و همچنین تغییر اندازه بینی از طریق افزایش یا کاهش حجم بافت‌ها انجام خواهد شد. برای داشتن نتیجه بهتر، جراحی بینی صورت کشیده باید به‌صورت دقیق و با استفاده از تکنیک‌های پیشرفته انجام شود. در این نوع عمل برای رسیدن به بهترین مدل، بسیاری از عوامل باید مدنظر قرار گیرند. این عوامل شامل موارد زیر هستند:

  • سبک زندگی
  • سن
  • جنسیت
  • نوع پوست

تناسب با سایر اجزای صورت برای مثال، برای یک زن یا مرد جوان با پوست چرب، عمل بینی صورت بیضی یا کشیده ممکن است بهترین راه برای بهبود شکل بینی باشد. اما برای یک شخص مسن با پوست خشک، این نوع عمل ممکن است نتایج مطلوب را به همراه نداشته باشد؛ بنابراین برای انتخاب بهترین نوع عمل بینی صورت کشیده، مهم است تمام عوامل مرتبط را به‌ دقت بررسی کرده و با پزشک مشورت کنید.

عمل بینی صورت کشیده به چه افرادی توصیه می‌شود؟

جراحی بینی صورت کشیده اغلب به افرادی توصیه می‌شود که یا بینی آن‌ها به نسبت کشیدگی چهره‌شان خیلی کوچک و یا خیلی بزرگتر است. همچنین، این عمل در برخی موارد به‌عنوان راهکارهای درمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد. به‌عنوان‌مثال، شخصی که به دلیل انحنای بینی دچار مشکلات تنفسی است، می‌تواند از این عمل استفاده کند تا عملکرد تنفسی او بهبود یابد.

نیاز به عمل بینی صورت کشیده چگونه تشخیص داده می‌شود؟

تشخیص نیاز به عمل بینی صورت کشیده توسط جراح متخصص که دارای تخصص در این زمینه است انجام می‌شود. در پروسه تشخیص پزشک معمولا فاکتورهایی مثل تناسب اجزای چهره با یکدیگر، بزرگ و کوچک بودن هر یک از اجزای صورت، بهترین فرم برای هر یک از اجزا در جهت بهبود اصول زیبایی را در نظر می‌گیرد.

پس از تشخیص نیاز به عمل، جراحی برنامه‌ای که شامل اهداف و توقعات بیمار، توصیه‌های پزشکی و نحوه اجرای عمل است، را تعیین می‌کند.

نتیجه‌گیری

عمل بینی صورت کشیده به‌عنوان یک جراحی پلاستیک پرطرفدار به بهبود شکل و اندازه بینی افرادی که دارای صورت‌های کشیده هستند، می‌پردازد. برای تشخیص نیاز به انجام این عمل، باید توسط یک جراح پلاستیک ویزیت شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *