عمل بینی فانتزی سربالا یک جراحی است که پس از آن بینی به شکل عروسکی یا فانتزی همراه با نوک سربالا خواهد شد. اغلب این نوع جراحی برای خانم‌ها استفاده می‌شود. پس از درخواست متقاضی، پزشک متخصص بر اساس شرایط بیمار و بعد از انجام بررسی‌های لازم، عمل بینی فانتزی سربالا را انجام می‌دهد. نتیجه این جراحی، داشتن بینی با قوس بیشتر و نوکی بالاتر می‌باشد. انجام این عمل ممکن است سوالاتی در ذهن افراد به وجود آورد. به عنوان مثال،  منظور از “عمل بینی فانتزی سربالا” چه چیزی است؟ کدام پزشک به بهترین نحو این عمل را انجام می‌دهد؟ برای کسب اطلاعات بیشتر و پاسخ به این سوالات، در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

نکات قابل توجه در عمل بینی فانتزی سربالا

افرادی که بینی استخوانی دارند و اجزای صورتشان کوچک است، با عمل بینی فانتزی نتایج بهتری خواهند داشت. همچنین بینی‌هایی که بافت و غضروف محکم و پوست نازکی دارند، نتیجه جراحی بهتری می‌گیرند. عمل دماغ فانتزی سربالا به دلیل کوچک و ظریف شدن بینی، بیشتر توسط خانم‌ها مورد توجه قرار می‌گیرد. با این حال تعدادی از آقایان هم به این نوع جراحی روی آورده‌اند.

در عمل بینی فانتزی سربالا، پزشک باید به نکات زیر توجه کند:

  • اندازه سوراخ‌های بینی را نباید کوچک‌تر از حدی کاهش دهد، زیرا ممکن است به عملکرد تنفسی بینی آسیب برساند.
  • باید تناسب بین بینی و سایر اجزای چهره را رعایت کند و نمی‌توان بینی را بدون در نظر گرفتن سایر اجزای صورت به شدت کوچک کرد.
  • فاصله بین لب بالا و بینی باید به گونه‌ای باشد که بینی به شکل خوکی نمایان نشود.

کاندیدای نامناسب عمل بینی فانتزی سربالا

افرادی که ویژگی‌های ساختاری خاصی در بینی و سایر اجزای صورت خود دارند، ممکن است در دستیابی به شکل بینی فانتزی سربالا با محدودیت‌هایی مواجه شوند. در ادامه ویژگی های ذکر شده را با جزئیات بیشتر بررسی می‌کنیم:

بینی گوشتی: بینی برخی از افراد مقدار نسبتاً بزرگتری از بافت نرم را دارد، که می تواند به دلیل خطوط طبیعی و حجم بینی، دستیابی به شکل بینی فانتزی سربالا را چالش برانگیز کند.

پوست ضخیم بینی: ضخامت پوست بینی می‌تواند بر نتیجه عمل بینی فانتزی سربالا تاثیر بگذارد.  پوست ضخیم‌تر ممکن است اجازه برش دقیق در ساختارهای زیرین بینی را ندهد و بر ظاهر نهایی بینی تاثیر بگذارد.

غضروف و استخوان نرم: انعطاف پذیری و نرمی غضروف و استخوان بینی، می‌تواند بر شکل دادن به بینی، مطابق با یک طرح فانتزی خاص تأثیر بگذارد. سفتی و استحکام در این ساختارهاست که باعث نتایج قابل پیش بینی بعد عمل می‌شود.

قد و طول بیش از حد: افرادی که بینی‌های بسیار بلند دارند، ممکن است تبدیل بینی آن‌ها به شکل فانتزی سخت‌تر باشد. زیرا ممکن است اندازه  بینی آن‌ها با اهداف زیبایی که مورد نظرشان است، مطابقت نداشته باشد.

بینی پهن: بینی که پهنای آن بیشتر است، می تواند چالش‌هایی را در دستیابی به بینی با ظاهری باریک تر ایجاد کند که ممکن است در طراحی‌های بینی فانتزی سربالا کمی مشکل به وجود آورد. 

حفره‌های بزرگ بینی: افرادی که حفره‌های بینی بسیار بزرگ دارند، ممکن است در حین عمل بینی فانتزی سربالا به ملاحظات بیشتری نیاز داشته باشند، زیرا حفظ عملکرد مناسب بینی و جریان هوا ضروری است.

ویژگی‌های بزرگ صورت: اندازه کلی صورت و سایر ویژگی‌های صورت می‌تواند بر هماهنگی بینی با ساختار صورت تأثیر بگذارد.  اگر ویژگی های صورت در حال حاضر برجسته یا بزرگ باشد، ممکن است که امکان دستیابی به شکل بینی فانتزی سربالا تاثیر بگذارد.

 توجه به این نکته‌ها ضروری است که آناتومی و ویژگی‌های منحصر به فرد صورت هر فرد در تعیین احتمالات و محدودیت‌های جراحی بینی نقش مهمی دارد.  مشاوره با یک جراح پلاستیک واجد شرایط برای بحث در مورد نتایج مطلوب و درک انتظارات واقع بینانه بر اساس شرایط فردی بسیار مهم است.

عمل بینی فانتزی

اهداف عمل بینی فانتزی سربالا

هدف اصلی عمل بینی فانتزی سربالا، کاهش اندازه بینی است. به طوری که بینی به شکل کاملاً فانتزی تغییر کند. در این نوع جراحی، بینی با ایجاد یک شیب زیاد، شکلی رو به بالا دریافت می‌کند. بینی عروسکی از روبرو نیز و به صورت بسیار باریک دیده می‌شود. اگرچه عمل بینی فانتزی سر بالا جزء جراحی‌های محبوب محسوب می‌شود، اما نمی‌توان آن را به عنوان یک گزینه مناسب برای همه در نظر گرفت. افرادی که به دنبال این جراحی هستند، باید صورتی نازک، بافت پوستی محکم و غضروفی قوی داشته باشند.

جمع بندی

عمل بینی فانتزی مدل سربالا بیشتر در میان بانوان طرفدار دارد، زیرا در این عمل افراد نتیجه ی دلخواه خود را دریافت می‌کنند. این به این دلیل است که در این عمل سایز بینی تا حد زیادی کوچک می‌شود و به اندازه ی ایده‌آل می‌رسد. در نهایت باید گفت که این جراحی بسیار حساس است، بنابراین توجه داشته باشید که به جراح متخصصی مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *