مراقبت های لازم پس از جراحی بینی به شما در بهبود هر چه سریع تر کمک می کند که یکی از مهمترین بخش های آن مراقبت پوست پس از جراحی بینی است. جهت کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

دوران نقاهت جراحی بینی :

جراحی زیبایی بینی یکی عمل سخت و چالش برانگیز است به همین دلیل در دوران نقاهت با کمی درد و عوارض جانبی مانند تورم بینی ، قرمزی و کبودی صورت ، گرفتگی بینی و در برخی موارد سرگیجه و حالت تهوع مواجه خواهید شد. البته امروزه پزشکان با استفاده از تکنیک های جدید سعی می کنند این عوارض را تا حدودی کاهش دهند.

مراقبت پوست پس از جراحی بینی :

همانطور که اشاره کردیم مراقبت از پوست کی از مهمترین بخش های مراقبت های لازم بعد از عمل بینی است. پزشکان در رابطه با مراقبت از پوست و استفاده از محصولات آرایشی و بهداشتی نظرات مختلفی دارند اما همه آن ها معتقد اند که پوست سالم و تمیز در بهبود هر چه سریع تر عوارض جانبی مانند قرمزی و کبودی صورت به خصوص در روزها و هفته های اول بعد از عمل نقش بسیار مهمی دارد.

شست و شوی صورت بعد از عمل بینی :

برای شست و شوی صورت به خصوص در روزها و هفته های اول بعد از عمل حتما از پاک کننده ملایم استفاده کنید. حتی اگر پوست شما قبل از عمل حساس نبوده اما قطعا بعد از عمل حساس خواهد شد بنابراین برای جلوگیری از افزایش قرمزی و التهاب پوست از پاک کننده های صابونی و عطر دار استفاده کنید.

همچنین هنگام شست و شوی صورت حواستان باشد که اسپلینت بینی یا همان گچ بینی نباید خیس شود به همین دلیل سعی کنید تا زمان برداشتن اسپلینت به حمام نروید و یا به روش آرایشگاه ها موهایتان را بشویید.

مراقبت پوست پس از جراحی بینی
مراقبت پوست پس از جراحی بینی

محافظت در برابر نور خورشید :

پوست بینی پس از جراحی نسبت به نور خورشید کمی حساس می شود چرا که اشعه ماورای بنفش نور خورشید باعث تیرگی محل بخیه می شود. این تیرگی ها با گذشت زمان ممکن است از بین رفته و یا باقی بماند. بنابراین تا زمان بهبودی کامل از ایستادن در برابر نور مستقیم خورشید بپرهیزید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *