بیماری منییر یکی از مشکلات مرتبط با گوش داخلی است که مهمترین علائم آن سرگیجه، افت شنوایی، احساس پری و وزوز گوش می باشد. در ادامه همین مطلب علل ، روش های تشخیص و درمان را برایتان آورده ایم جهت کسب اطلاعات بیشتر همراه ما باشید.

علل ایجاد بیماری منیر عبارت اند از :

متاسفانه با وجود تحقیقات بسیار هنوز علت اصلی بیماری منییر مشخص نشده است اما متخصصان به این موضوع دست یافته اند که عوامل زیر می توانند در ایجاد بیماری منیر نقش داشته باشند :

• ضربه به سر
  • عفونت گوش داخلی یا میانی
  • آلرژی
  • مصرف سیگار و الکل
  • استرس
  • سابقه بیماری منییر در یکی از اعضای خانواده
  • مصرف برخی داروهای خاص
  • ویروس ها
  • ضعف و خستگی
  • میگرن
  • اختلال در سیستم ایمنی بدن
  • عفونت تنفسی
بیماری منییر

سندرم منیر چگونه تشخیص داده می شود؟

در صورت مشاهده یک یا چند مورد از علائم ذکر شده حتما به مطب متخصص گوش و حلق و بینی مراجعه کنید. پزشک ابتدا از شما درباره علائم و سوابق پزشکی تان سوال می پرسد سپس به صورت فیزیکی گوشتان را معاینه کرده و در صورت تشخیص اولیه برایتان آزمایش های شنوایی سنجی تجویز کند تا از بروز بیماری مطمئن شود.

آیا روش درمانی برای این بیماری وجود دارد؟

با توجه به اینکه علت اصلی بروز این بیماری مشخص نیست قظعا درمان قطعی نیز وجود نخواهد داشت اما پزشک برای کاهش علائمی همچون سرگیجه دارو تجویز می کند همچنین در صورت کم شنوایی نیز می توانید از سمعک استفاده کنید. برای سایر علائم نیز باید شیوه زندگی خود را تغییر دهید که چند نمونه از آن ها به شرح زیر می باشد :

از مصرف سیگار و الکل بپرهیزید.

استرس را از خود دور کنید.

در صورت داشتن مشکلاتی همچون آلرژی و میگرن، برای درمان اقدام نمایید.

مراقب باشید به ویروس ها مبتلا نشوید و در صورت مبتلا شدن فورا به مطب پزشک مراجعه کنید.