جراحی بینی و بارداری
جراحی فک

گرفتگی سوراخ بینی بعد از عمل

گرفتگی سوراخ بینی بعد از عمل یکی از شایع‌ترین عوارض پس از انجام جراحی بینی می باشد .

قصد داریم علت گرفتگی بینی و انسداد مجاری تنفسی بعد از عمل را بررسی کنیم و مشخص کنیم در چه صورتی این موضوع نگران کننده می شود .

علت گرفتگی سوراخ بینی بعد از عمل

1. ورم و التهاب های طبیعی پس از عمل : پس از جراحی بینی پوشش مخاطی داخل بینی نسبت به آسیب‌ها و دستکاری های ناشی از انجام عمل جراحی به مدت چند هفته تا چند ماه ورم می کند .
    بعضی به اشتباه فکر می کنند این مشکل به دلیل باریک شدن مسیر عبور هوا است در صورتی که حتی اگر این مسیر عریض تر یا بازتر شده باشد ، تورم اجازه تنفس راحت را نمی دهد .
    اگر شما با نحوه درمان ورم بینی بعد از عمل جراحی بینی آشنایی داشته باشید ، سریع تر به بهبودی دست می یابید .
  2.  وجود لخته های خون در حفره بینی : بینی شما در طی عمل مورد جراحی قرار گرفته و برش ها و بخیه هایی را نیز شامل می شود ، پس وجود خون چیز عجیبی نیست .
    پزشک شما به فکر به این مسئله قطره یا اسپری شستشو بینی برای شما تجویز می کند تا بتوانید حفره بینی خود را از لخته های خون پاک کنید .
    در معدود مواردی ممکن است فرد دچار خونریزی پس از جراحی بینی شود و این مسئله تنفس فرد را دچار اختلال کند ، در صورت مواجه با این مشکل به پزشک خود مراجعه کنید .
  3.  باقی ماندن انحراف بینی پس از جراحی : گاهی پزشکان به دلایل مختلف از جمله نداشتن مهارت و تجربه کافی ، جراحی بینی را به درستی انجام نمی دهند و انحراف بینی را برطرف نمی کنند . در چنین صورتی حتی با گذشت چند ماه از جراحی مشکل گرفتگی بینی رفع نخواهد شد و باید مورد جراحی ترمیمی بینی قرار بگیرید .

گرفتگی سوراخ بینی بعد از عمل

4. وجود ترشحات زیاد در بینی : بیشتر مواقع پس از جراحی ، داخل بینی از آناتومی طبیعی برخوردار است و فضای سمت راست و چپ بینی به طور نرمال باز است .
    اما باز هم مشکل گرفتگی بینی وجود دارد . گاهی بیمار از وجود ترشحات زیاد داخل بینی رنج می برد . در این صورت به پزشک متخصص گوش و حلق و بینی مراجعه کنید و در مورد سلامت عملکرد سینوس ها و نداشتن آلرژی مورد بررسی قرار بگیرید .عفونت سینوس ها و یا داشتن آلرژی سیستم تنفسی شما را دچار مشکل می کند و بینی کیپ شده شما را عذاب خواهد داد .
Please rate this article
[تعداد: 6    میانگین: 4/5]