در این بخش می خواهیم درباره انواع بیهوشی در جراحی بینی صحبت کنیم. در عمل بینی ابتدا بیمار را با استفاده از روش های مختلف بیهوش می کنند تا در طول عمل هیچ گونه درد و ناراحتی را احساس نکند. در ادامه مطالب با این روش ها بیشتر آشنا خواهید شد با ما همراه باشید.

عمق های مختلف بیهوشی عبارت اند از :

  1. بی حسی موضعی
  2. آرام بخش وریدی
  3. بیهوشی عمومی

هر کدام از موارد ذکر شده مزایا و معایبی به همراه دارند که می توان به قیمت ، میزان هوشیاری ، میزان امنیت و عوارض جانبی اشاره کرد. با توجه به اینکه جراحی رینوپلاستی به عنوان جراحی اورژانسی محسوب نمی شود می توان قبل از شروع عمل تست هایی جهت تعیین بهترین روش بیهوشی برای شما انجام داد.

انواع روش های بیهوشی در جراحی بینی :

بیهوشی می تواند به صورت موضعی ، منطقه ای و یا عمومی انجام شود. در بیهوشی موضعی با استفاده از آمپول بی حس کننده تنها ناحیه مورد نظر بی حس می شود. بی حسی منطقه ای نیز مانند بی حسی موضعی است با این تفاوت که در این روش یک منطقه از بدن شما بی حس می شود. و اما در بیهوشی عمومی شما به صورت کامل هوشیاری خود را از دست داده و به یک خواب عمیق فرو می روید.

کدام روش بیهوشی در عمل بینی برای شما مناسب است؟

شما می توانید با در نظر گرفتن مزایا و مضرات هرکدام از روش های بیهوشی یکی از آنها را انتخاب کنید. اما در برخی موارد جراح به دلایل مختلفی مانع انتخاب شما می شود به عنوان مثال اگر بینی شما نیاز به تغییرات کوچک داشته باشد بی حسی موضعی انتخاب مناسبی است اما اگر یک جراحی پیچیده و سنگینی داشته باشید باید از روش بیهوشی عمومی استفاده شود.

انواع بیهوشی برای جراحی بینی
انواع بیهوشی برای جراحی بینی

بیهوشی موضعی چگونه انجام می شود؟

در این روش که برای عمل های سرپایی و سبک انجام می شود متخصص بیهوشی داروی بی حس کننده را به بینی شما تزریق می کند. این دارو باعث می شود تا رگ های بینی تان سست شده و شما هیچ گونه دردی را حس نکنید.

بیهوشی عمومی چگونه انجام می شود؟

اما در روش بیهوشی عمومی شما با استنشاق ماده بیهوش کننده به یک خواب عمیق فرو می روید. همچنین یک لوله کوچک در درون رگ دست ، گردن و یا قفسه سینه قرار گرفته و یک لوله تنفس نیز به شما وصل می گردد.

آیا بیهوشی عوارض دارد؟

بیهوشی اگر توسط یک متخصص و یا پرستار بیهوشی انجام شود بسیار امن و مطمئن است اما این به این معنی نیست که هیچ خطری وجود نخواهد داشت.

بیهوشی عمومی نسبت به سایر روش ها دارای مشکلات بیشتری است. به عنوان مثال ممکن است بدن شما به داروی بیهوشی واکنش نشان دهد در حالی که قبلا اینگونه نبوده است و بدون هیچ مشکلی بیهوشی را پشت سر گذاشته اید. همچنین ممکن است شما استفراغ کرده و مقداری از دارو را بیرون بریزید. حتی ممکن است استفاده از این داروها ضربان قلب شما را بالا برده و دچار مشکلات قلبی یا تنفسی شوید.

با این حال بسیاری از این مشکلات کوچک بوده و به ندرت اتفاق می افتند مگر اینکه شما سابقه بیماری های قلبی و یا تنفسی داشته باشید همچنین افراد سیگاری بیشتر از سایر افراد در معرض این مشکلان قرار می گیرند.

2 دیدگاه برای “انواع بیهوشی در جراحی بینی

  1. emad1212 گفته:

    سلام آقای دکتر من داروهای ضد اضطراب مصرف میکنم خواستم بدونم آیا بیهوشی برای من خطر داره؟؟؟

    • دکتر حامد عباسی گفته:

      سلام داروهای ضد اضطراب معمولا مشکلی برای بیهوشی ایجاد نمی کند اما باز هم باید با یک متخصص بیهوشی مشورت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *