در این مطلب می خواهیم انواع روش های لیفت لب را معرفی کنیم. لیفت لب به منظور بالا کشیدن لب فوقانی ( کم کردن فاصله بین لب و بینی ) و یا گوشه های لب انجام می شود. جهت کسب اطلاعات تکمیلی در ادامه مطالب همراه ما باشید.

انواع روش های بالا کشیدن لب عبارت اند از :

لیفت لب با نخ :

لیفت لب با نخ یکی از انواع روش های لیفت لب به صورت غیر جراحی می باشد. در این روش که تحت بی حسی موضعی انجام می شود پزشک با استفاده از سوزن های بسیار ظریف نخ را وارد ناحیه مورد نظر کرده و پس از فرم دادن به لب آن را از ناحیه ای دیگر خارج می کند.

مراحل انجام لیفت با نخ حدود 30 دقیقه طول می کشد و بلافاصله پس از آن فرد می تواند به انجام کارهای روزانه خود بپردازد. عوارض جانبی مانند تورم ، التهاب و قرمزی نیز پس از گذشت 2 روز خود به خود از بین می رود.

اما این تکنیک موقت بوده و پس از گذشت مدت زمان حدود ا الی 2 سال نیاز به ترمیم دارد.

بالا کشیدن لب با تزریق ژل و بوتاکس :

یکی دیگر از انواع روش های لیفت لب به صورت غیر جراحی تزریق ژل و بوتاکس می باشد. بوتاکس با فلج کردن عضلات صورت عمل لیفت را انجام می دهد. از ژل هم می توان برای برجسته کردن لب استفاده نمود. بنابراین پزشک ابتدا با تزریق بوتاکس چین و چروک های اطراف لب از بین برده سپس با تزریق ژل لب ها را برجسته کرده و فرم می دهد.

این روش نیز در کمتر از 30 دقیقه انجام شده و نیاز به استراحت کردن و گذراندن دوران نقاهت ندارد. تنها ممکن است کمی لب هایتان ورم کند که کاملا طبیعی بوده و پس از گذشت مدت زمان کوتاهی ناپدید می شود.

این تکنیک نیز مانند تمامی روش های غیر جراحی به صورت موقت بوده و ماندگاری آن حدود 6 ماه الی 1 سال می باشد و پس از این مدت فرد باید برای ترمیم اقدام کند.

انواع روش های لیفت لب
انواع روش های لیفت لب

لیفت لب با جراحی :

اما لیفت لب با جراحی یک روش دائمی برای بالا کشیدن لب ها می باشد. در تکنیک جراحی پس از بیهوشی و یا بی حس کردن ناحیه مورد نظر برش های لازم را ایجاد می شود سپس جراح مقداری از پوست را برداشته و در نهایت با استفاده از بخیه برش های ایجاد شده را می بندد. این کار باعث کم شدن فاصله بین لب و بینی و در نتیجه بالا آمدن لب فوقانی و یا گوشه لب ها می شود.

طبیعتا عوارض جانبی جراحی لیفت لب مانند تورم ، کبودی و قرمزی نسبت به انواع روش های لیفت لب به صورت غیر جراحی بیشتر است اما به صورت دائمی بوده و نیاز به ترمیم مجدد ندارد.

نکته دیگر اینکه عمل بینی و لیفت لب را می توان به صورت همزمان انجام داد بنابراین در صورت تمایل به انجام جراحی بینی این موضوع را با پزشک خود درمیان بگذارید تا با یک تیر دو نشان بزنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *