تحقیقات جدید نشان می دهند که شکل و اندازه بینی ما به هوایی که نفس می کشیم ، بستگی دارد. تقریبا تمام بینی ها عمل تنفس ، خروپف ، بویایی و ایجاد اولین خط دفاعی در برابر حمله باکتری ها را انجام می دهند . اما تفاوت های واضح از طول بینی گرفته تا پهنا و بزرگی بینی فراوان است .

برای بیش از یک قرن، انسان شناسان گمانه زنی کرده اند و اینکه کدام یک از این تفاوت ها به خاطر اثرات محیطی ماست ، مورد بحث قرار گرفته است.

در حال حاضر، دانشمندان اثبات می کنند که اقلیم اجداد ما ، درجه حرارت ، رطوبت و آب و هوایی که در آن زندگی کرده اند ،یکی از عوامل تاثیرگذار بر شکل بینی و اندازه آن است .

شکل و اندازه بینی انسان به چه عواملی بستگی دارد؟

  • ژنتیک : دی ان ای و ژن های دریافتی از سوی والدین بر فرم شکل گیری بینی ایفای نقش می کند .
  • جنسیت : تحقیقات نیز نشان می دهد که مردان دارای بینی های بزرگتری نسبت به زنان هستند . تا بتوانند میزان اکسیژن بیشتری را که مورد نیاز بدن شان است ، دریافت کنند .
  • بیماری های تاثیر گذار بر شکل بینی : تمامی بیماری های بینی و سینوس دوران کودکی در صورتی که مزمن شوند می توانند بر شکل بینی اثر بگذارند. درمان مناسب کودکان از بد شکلی بینی جلوگیری می کند .
    عوامل تاثیرگذار بر شکل بینی
    عوامل تاثیرگذار بر شکل بینی
  • در مناطق گرمسیری که هوا گرم است و بنابراین رطوبت دارد، بسیار ضروری است که هیچ مانعی برای عبور جریان هوا به بینی وجود نداشته باشد . بنابراین باید سوراخ بینی باز ، پهن و بینی کوتاه باشد .
    چنین بینی برای مناطق سرد سیر مناسب نیست . زیرا اجازه ورود جریان هوای سرد به داخل بینی و تخریب پوشش مخاطی داخل بینی می شود .
  • در مناطق سردسیری بینی باید باریک و کشیده باشد با سوراخ های کوچک تا جریان هوای ورودی با بافت های داخل بینی ارتباط و اتصال بیشتری ایجاد کرده و گرمتر شود .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *