در این مطلب می خواهیم درباره یکی از مشکلات جراحی بینی گوشتی یعنی فیبروز بینی صحبت کنیم. در عمل بینی پزشک برای دسترسی به ناحیه مورد نظر و ایجاد تغییرات لازم برش هایی را ایجاد می کند تا بتواند پوست را از روی استخوان بینی جدا کند. پس از جراحی بینی فیبروز بینی که نوعی بافت چسبنده است برای اتصال بافت های جدا شده ایجاد می شود ، در این شرایط آناتومی بینی به حالت اولیه بازگشته و زخم های ایجاد شده نیز ترمیم می شوند. اما اگر فیبروز بیش از اندازه طبیعی ایجاد شود باعث بروز مشکلاتی همچون بزرگ شدن بینی ، بازگشت فرم بینی به حالت اولیه ، افتادگی نوک بینی و غیره خواهد شد.

این مشکل ممکن است برای هر کسی به وجود بیاید اما با توجه به آمار بیشتر افرادی که دارای بینی گوشتی هستند دچار فیبروز بینی می شوند.

فیبروز بینی
فیبروز بینی

چگونه می توان از بروز این مشکل جلوگیری کرد؟

به گفته بسیاری از پزشکان اولین راهی که برای جلوگیری از بروز این مشکل باید انجام داد این است که نباید بینی را بیش از حد کوچک کرد چرا که در این شرایط بدن برای ترمیم زخم های ایجاد شده تا می تواند بافت فیبروزی تولید می کند که همین امر موجب بزرگ شدن بینی و تغییر شکل آن می شود. همچنین ماندگاری ورم بینی به مدت طولانی می تواند زمینه ایجاد بافت فیبروزی را فراهم کند بنابراین پزشک می تواند با تزریق کورتون به سرعت ورم را از بین ببرد.

تزریق کورتون به بینی پس از عمل :

همانطور که گفتیم ماندگاری تورم و به دنبال آن ایجاد بیش از حد بافت فیبروزی باعث تغییر شکل بینی می شود اما تزریق کورتون پس از عمل می تواند از بازگشت بینی به فرم اولیه جلوگیری کند. برای این کار کورتون باید چند بار در فواصل زمانی مشخص تزریق شود تا نتیجه بدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *