بسیاری از افراد بعد از عمل بینی پوستشان آسیب می بیند بنابراین پاکسازی پوست پس از جراحی بینی می تواند به افزایش سلامتی و شادابی پوست شما کمک کند. البته این نکته را در نظر داشته باشید که در دوران نقاهت به دلیل وجود بخیه و اسپلینت بینی باید با روش‌های خاصی پوستتان را تمیز کنید.
برای آموزش این روش ها می توانید با کیلیک روی لینک ایجاد شده به مقاله مراقبت پوست پس از جراحی بینی مراجعه کنید اما پس از گذراندن دوران نقاهت می‌توانید با استفاده از مواد طبیعی که در ادامه مقاله برایتان آورده ایم پوستتان را پاکسازی و یا لایه برداری کنید.

پاکسازی پوست پس از جراحی بینی
پاکسازی پوست پس از جراحی بینی

فیشیال پوست بعد از عمل بینی

وقتی در مورد فیشیال صورت بعد از عمل بینی صحبت می کنیم، باید به این نکته توجه کنید که نباید پوست بینی و گچ و یا اسپلینت بینی خیس شود. در روزهای ابتدایی پس از جراحی بینی تنها اطراف بینی خود را با آب معمولی بشویید و سعی کنید حداقل تا زمانی که اسپلینت بینی برداشته نشده است دوش نگیرید.

اگر پوست صورت شما حساس و یا جوش دار است، می‌توانید پس از عمل صورت خود را با پاک کننده مخصوص و یا شوینده های ملایم بشورید. یک پاک کننده ی ملایم قرمزی و حساسیت پوستی ایجاد نمی کند.

برای شستشوی صورت بهتر از مواد زیر استفاده کنید:

  • پاک کننده های غیر صابونی
  • تونر شستشوی صورت
  • دسمال مرطوب ضد حساسیت و بدون عطر

روش های خانگی لایه برداری پوست بعد از عمل بینی

در ادامه چند روش ساده برای فیشیال بعد از عمل بینی را توضیح می‌دهیم. رعایت این نکات مسلماً شادابی و سلامت پوستتان را افزایش می دهد.

لایه برداری پوست با ماسک لیمو و ماست

ترکیب لیمو و ماست یکی از بهترین روش های پاکسازی پوست می باشد. لیمو سرشار از اسید سیتریک است و همین امر به خنثی کردن پوست، از بین رفتن آلودگی‌ها و سلول‌های مرده کمک می کند.

همچنین ماست نیز دارای مقدار زیادی اسید لاکتیک است که تاثیر زیادی در روشن شدن پوست و لایه برداری پوست دارد.برای استفاده از این روش کافی است 2 قاشق آبلیمو و ماست را با یکدیگر ترکیب کرده و روی پوست خود بمالید، حدود 20 دقیقه صبر کنید تا مواد به خوبی جذب پوستتان شود و در نهایت صورتتان را با آب سر بشویید.

این نکته را در نظر داشته باشید که پس از استفاده از این ماسک نباید در معرض مستقیم نور خورشید قرار بگیرید و هنگام بیرون رفتن نیز از کرم ضد آفتاب استفاده کنید. هفته ای یکبار از این ماسک استفاده کنید تا به هدفتان دست یابید.

پاکسازی پوست پس از جراحی بینی با ماسک خیار

خیار یکی از بهترین موادی است که خواص فراوانی برای پوست دارد از جمله مزیت های این ماده می توان به آبرسانی پوست، جوانسازی پوست، تامین اکسیژن مورد نیاز پوست و تنظیم ph پوست که تاثیر زیادی در از بین رفتن چربی های اضافی پوست دارد اشاره کرد.

خیار به تنهایی می تواند پوست را پاکسازی و لایه برداری کند ولی برای تاثیر بیشتر و بهتر می توانید مقداری آبلیمو و ماست را به آن اضافه کنید. برای تهیه این ماسک باید 3 قاشق آب خیار را با 2 قاشق آبلیمو و 1 قاشق ماست ترکیب کرده و به مدت 20 دقیقه بر روی پوست خود قرار دهید و در نهایت صورتتان را با آب ولرم بشویید. برای گرفتن نتیجه دلخواه هفته ای چند مرتبه این کار را تکرار کنید.

پاکسازی پوست با ماسک گوجه و عسل

عسل یک ماده شگفت انگیز با خواص فراوان می‌باشد که یکی از آن ها پاکسازی و لایه برداری پوست است. از طرفی گوجه نیز یک آنتی اکسیدان قوی است که می‌تواند به راحتی آلودگی‌ها و لایه مرده پوست را از بین ببرد بنابراین شما می توانید با ترکیب این دو ماده فوق العاده به جوانسازی و شادابی پوست خود کمک کنید.

در این روش باید 1 قاشق گوجه رنده شده را با 1 قاشق عسل ترکیب کرده و روی پوست خود پخش کنید ، پس از گذشت مدت زمان حدود 15 دقیقه می توانید صورت خود را با آب ولرم بشویید.

تا زمان حصول نتیجه دلخواه این کار را هفته ای سه مرتبه انجام دهید.

آرایش کردن پوست بعد از عمل بینی

برخی از افراد بعد از عمل بینی از ما می‌پرسند که چه زمانی می توانند مانند سابق از لوازم آرایشی استفاده نمایند؟ در پاسخ به این افراد باید بگوییم که برای استفاده از مواد آرایشی حداقل تا برداشتن گچ بینی صبر کنید. البته مواد آرایشی مرغوب که از موادمعدنی و طبیعی تهیه شده است می تواند در دوران نقاهت استفاده شود.

کلام آخر

چرب شدن پوست بعد از عمل، جوش در ناحیه پیشانی و گونه‌ها از مواردی است که پس از جراحی بینی دیده می شود. به همین دلیل، نیاز است که فرد روتین پوستی مناسبی داشته باشد و به پاکسازی پوست و مراقبت های پوست بعد از عمل اهمیت ویژه ای دهد.
در این مقاله به مواردی اشاره کردیم که شما بتوانید پس از جراحی بینی و تا زمانی که هنوز گچ و یا اسپلینت روی بینی است، استفاده نمایید. البته در صورتی که جوش‌های فعال و یا پوست حساسی دارید، بهتر است پیش از عمل بینی از یک متخصص پوست کمک بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *